پیش بینی میری از صادرات زعفران در سال 1402

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 2, 1402
  • اخبار
میری: روند و وضعیت قیمت زعفران - صادرات زعفران در 10 ماهه 1400-موانع صادرات طلای سرخ

پیش بینی رئیس اتحادیه از عملکرد صادرات زعفران در سال 1402

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو زعفران ۳۱ میلیون تومان و حداکثر ۴۰ میلیون تومان است، به پیش بینی صادرات زعفران در سال 1402 پرداخت و گفت: با رفع موانع صادراتی همچون بازگشت ارز و حذف عوارض آب مجازی پیش بینی می شود که صادرات نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد یابد.

غلامرضا میری از آرامش حاکم بر بازار زعفران خبر داد و گفت: اکنون قیمت هرکیلو زعفران دسته ۳۱ تا ۳۲ میلیون تومان، پوشال ۳۴ تا ۳۶ میلیون تومان، سرگل ۳۷ تا ۳۸ هزارتومان، نگین ۳۸ تا ۴۰ میلیون تومان و سوپر نگین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با کاهش عرضه در برابر تقاضا، قیمت افزایش می یابد. اما اکنون‌نمی توان پیش بینی راجع به بازار داشت.

میری ادامه داد: در فروردین ۷۰ تا ۸۰ درصد بنگاه های اقتصادی زعفران تعطیل هستند که با آغاز فعالیت ها در اردیبهشت باید منتظر ماند و دید که تقاضا در بازار داخل و صادرات به کدام‌سمت و سو می رود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با رفع موانع صادراتی همچون بازگشت ارز و حذف عوارض آب مجازی پیش بینی می شود که صادرات نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد یابد.

عملکرد صادرات زعفران و پیش بینی 1402

به گزارش دنیای زعفران گفتنی است میزان صادرات زعفران در سال 1401 حدود 240 تن بوده است که در صورت رشد 40 درصدی در سال جاری به 336 تن خواهید رسید. این عدد از رکورد تاریخی صادرات در سال 1399  (حدود 320 تن) هم بیشتر است.

وضعیت عملکرد صادرات زعفران در سال 1402 در کنار کاهش تولید در سال­های 1400 و 1401 می تواند وضعیت قیمت زعفران را دگرگون کند.

بیشتر بخوانید: تحلیل صادرات زعفران در سال 1401

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید