رینگ صادراتی چقدر آماده صادرات زعفران است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

رینگ صادراتی بورس کالا، مهیا برای صادرات زعفران

تحلیل دنیای زعفران از گام های باقیمانده تا فعال شدن رینگ صادراتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد ارزآوری بالا با صادرات هدفمند زعفران از طریق بورس کالا، گفت: عرضه زعفران در بورس کالا این امکان را به تجار و بازرگانان می دهد تا با اطمینان خاطر برای صادرات محصولی با کیفیت و قیمت مناسب، اقدام کنند. کریمی اظهار داشت: بورس کالا دارای رینگ صادراتی بوده و به این ترتیب زمینه و مقدمات کافی برای صادرات هدفمند زعفران از طریق بورس موجود است و به طور قطع با صادرات هدفمند از این طریق می‌توان برای کشور شاهد ارزآوری بالایی بود.


رینگ صادراتی مهیاست اما معامله گران هنوز غایبند!

به گزارش دنیای زعفران، این اظهارات در حالی است که عرضه فیزیکی زعفران در بورس کالا، تاکنون چندان مداوم و موفق نبوده است. عرضه کننده انحصاری و سازمان تعاون روستایی بوده و برای بسیاری از عرضه ها نیز، تقاضاکننده ای وجود نداشته است. قبل از هر چیز لازم است صادرکنندگان حرفه ای و همچنین فعالان بزرگ بازار، جذب بورس شده تا در کنار گواهی سپرده و آتی، بازار فیزیکی نیز بزرگ شده و تعداد بازیگران افزایش یابد. تا بعد از آن رینگ صادراتی ( که در آن خریداران حق عرضه محصول در بازار داخلی را ندارند) فعال شود.

سود کشاورزان از عرضه محصول در بورس

علی اکبر کریمی در گفت وگو با ایلنا، درباره عرضه زعفران در بورس کالا، افزود: متاسفانه هر ساله کشاورزان در حالی که ماه‌ها برای تولید محصولی با کیفیت زحمت کشیده‌اند، مجبور هستند دسترنج خود را با کمترین درآمد و سود حداقلی به دلالان بفروشند. اما با عرضه زعفران در بورس کالا نه تنها  قیمت‌ها براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بلکه زعفرانکاران به سود واقعی خود خواهند رسید.  کریمی گفت: به طور یقین با عرضه زعفران در بورس کالا نیاز بازارهای جهانی از طریق صادرات مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه‌ای تامین می‌شود؛ ضمن اینکه مزیت صادرات مستقیم این محصول استراتژیک به کشورهای هدف این است که برای کشور ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید