قیمت در خارج از کشور

مرجعی برای اعلام قیمت زعفران در خارج از کشور وجود ندارد اما برخی شواهد و گزارش های پراکنده در این زمینه قابل دسترس است که در ادامه برخی از آنها فهرست می شوند:

1- قیمت در چین

قیمت ها بر اساس گزارش میدانی و در پاییز 97 تهیه شده است. مقادیر قیمت به پول چین بر حسب هزار یوان است. گزارش مربوطه را در اینجا بخوانید.

2- قیمت در اروپا و آمریکا

تصویر زیر که مربوط به فروشگاه saffron.com است قیمت یک کیلوگرم زعفران برای تحویل (با هزینه حمل رایگان) در آمریکا را در بسته های یک گرمی 10 دلار و در بسته های 5 گرمی 15 دلار نشان می دهد؛ یعنی هر گرم  حداقل 3 هزار دلار:

تصویر زیر که توسط یک گردشگر در آلمان تهیه و در کانال طلای سرخ منتشر شده است نشان میدهد که در سال 1397 قیمت نیم گرم زعفران در اروپا حدود 5 یورو است:

3- قیمت زعفران در ترکیه

در اینجا نیز می توانید یک گزارش از قیمت زعفران در ترکیه که مربوط به اواخر خرداد 98 هست را ببینید. طبق این گزارش قیمت یک بسته 1 گرمی زعفران ایرانی در بازاری در این کشور حدود 40 لیر، معادل 92 هزار تومان است (هر لیر به قیمت روز در اوایل تیرماه 98 معادل 2300 تومان فرض شده است).. یعنی هر کیلو زعفران حدود 92 میلیون تومان.

گزارش دیگری نیز قیمت زعفران در ترکیه را معادل 12 هزار دلار به ازای هر کیلوگرم عنوان میکند. اینجا بیشتر بخوانید: قیمت زعفران در ترکیه

این گزارش مربوط به قیمت عمده و خرده فورشی زعفران در ترکیه مربوط به اواخر سال 98 و اوایل 99 است که نشان میدهد بین قیمت عمده و خرده فروشی زعفران باید تفاوت قائل شد.

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید