• صفحه خانگی
  • >
  • سود آربیتراژ بین بازار آتی و گواهی زعفران و زیره و پسته

سود آربیتراژ بین بازار آتی و گواهی زعفران و زیره و پسته

جدول سود آربیتراژ قراردادهای فعال بازار آتی و گواهی سپرده را نشان می دهد.

منظور از آربیتراژ خرید در یک بازار و فروش در بازار دیگر و کسب سود از تفاوت قیمت بین دو بازار است. برای اموزش های بیشتر در خصوص آربیتراژ به بخش آموزشی دنیای زعفران بروید: اربیتراژ در بازار آتی

آربیتراژ بین بازارهای نقدی و گواهی سپرده زعفران هم ممکن است. به طور کلی هرجا بین بازارها اختلاف قیمت باشد، آربیتراژ هم وجود خواهد داشت تا جایی که اختلاف قیمت از بین برود. درباره سود آربیتراژ گواهی-نقدی اینجا بیشتر بخوانید:

جدول فوق بر اساس قیمت میانگین در بازار گواهی سپرده تنظیم شده است. اما اگر بتوانید در نماد انبارهایی که قیمت کمتری دارند خرید کنید، سود آربیتراژ بیشتر خواهد شد. برای ملاحظه قیمت روز همه نمادهای فعال گواهی سپرده زعفران زیره و پسته به سایت مدیریت فناوری بورس، بخش بورس کالا، بازار گواهی سپرده بروید؛ اینجا

گفتنی است در انتخاب بین نمادهای مختلف برای آربیتراژ هم به سود تا سررسید و هم سود معادل ماهیانه یا سالیانه دقت کنید. ممکن است در برخی موارد به خاطر نزدیکی به سررسید آتی سود معادل زیاد باشد اما سود تا سررسید آنقدر کم باشد که ارزشش را نداشته باشد.

در جدول فوق همه هزینه های مربوطه (کارمزد خرید و فروش، وجه تضمین اتی و وجه لازم برای خرید در گواهی سپرده) لحاظ شده است و سود خالص محاسبه و ارائه شده است. برخی این سود را کاملا بدون ریسک می دانند اما باید توجه کرد که در صورت وقوع برخی اتفاقات، مثل رشد قابل توجه قیمت آتی ممکن است سود کاهش یابد.

در این حالت به خاطر این که شما در آتی موقعیت فروش دارید و با توجه به افزایش قیمت، موجودی حساب شما کاهش می یابد و بعد از مدتی (حدودا 6 درصد رشد) شما کال مارجین می شوید. در این حالت یا باید موجودی را افزایش دهید و یا موقعیت خود را ببندید.

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما