یک پیش بینی از تولید زعفران امسال ؛ حدودا 300 تن

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 25, 1401
  • اخبار
صندوق زعفران - زینلی

یک پیش بینی دیگر از آقای پیش­گویی های خاص!

تولید زعفران امسال حدودا 300 تن

زینلی، مدیر طرح گیاهان دارویی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته تولید زعفران 235 تن بوده است، پیش­بینی کرد که تولید زعفران امسال حدود 300 تن باشد. وی توضیحی درباره علت رشد 27 درصدی احتمالی نداد.

وی آبان­ماه گذشته میزان تولید در سال 1400 را 400 تن پیش بینی کرده بود که به هیچ وجه با شواهد همخوانی نداشت. بعدا نیز مشخص شد که تولید زعفران بسیار کمتر بوده است و اکنون نیز خودش تولید 1400 را 235 تن اعلام کرد. یک اظهارنظر دیگر مبنی بر کاهش 50 درصدی تولید در سال 1401 نسبت به 1400 نیز مرداد امسال از ایشان منتشر شد که خیلی عجیب است و احتمالا اشتباه تایپی رسانه­ ها بوده باشد!

بیشتر بخوانید:

کاهش 50 درصدی تولید زعفران امسال

پیش بینی عجیب زینلی از میزان تولیدزعفران؛ 500 تن نه، 400 تن!!!

قیمت خرید حمایتی 41.3 میلیون تومان

دکتر حسین زینعلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه برداشت زعفران از اوایل ماه آینده در کشور آغاز خواهد شد، اظهار کرد: قیمت خرید حمایتی زعفران نیز مشخص شده تا در صورت نیاز جهاد کشاورزی ورود پیدا کند.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم نگین سوپر زعفران از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای امسال ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

ارائه تسهیلات به خریداران زعفران

دکتر زینعلی در ارتباط با اقدامات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از خریداران زعفران نیز بیان کرد: قرار بر این شده تا تسهیلاتی به خریداران زعفران اختصاص یابد.

وی افزود: درخواست هر یک از این خریداران در سامانه مورد نظر در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ثبت می شود، سپس این افراد بعد از تایید ریاست سازمان ها به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

پیش بینی رشد 27 درصدی تولید زعفران امسال نسبت به سال 1400

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پیش بینی می شود طی امسال ۳۰۰ زعفران برداشت شود و در سال گذشته نیز ۲۳۵ تن زعفران برداشت شد.

وی به موضوع صادرات زعفران نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۲۳۵ تن زعفران صادر شده است که بیشتر به کشورهای امارات، چین و اسپانیا ارسال شد.

دکتر زینعلی با اشاره به اینکه هر ساله در صادرات زعفران با رشد مواجه بودیم، تصریح کرد: بالاترین میزان صادرات این محصول در سال ۹۹ با رقم ۳۲۵ تن بوده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به علت بروز خشکسالی، میزان صادرات کاهش یافت اما ارزش افزوده حاصل صادرات این محصول در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

دکتر زینعلی توضیح داد: صادرات هر کیلوگرم زعفران در حوزه بین الملل در سال ۹۹ حدود ۶۰۰ دلار و سال گذشته ۱۳۰۰ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:

سناریوهای قیمتی زعفران در فصل 1401؛ تحلیل سه مسیر متفاوت

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید