میری: احتمال نوسان قیمت زعفران دور از انتظار نیست

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 20, 1402
  • اخبار
نوسان قیمت زعفران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با اشاره به کاهش عرضه مطرح کرد:

احتمال نوسان قیمت زعفران دور از انتظار نیست

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با اشاره به کاهش عرضه تا فصل برداشت در برابر تقاضا گفت: احتمال نوسان قیمت زعفران دور از انتظار نیست‌.

میری حداقل قیمت هرکیلو زعفران را ۳۷ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون تومان، زعفران پوشال ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان، زعفران سرگل ۴۶ تا ۴۷ میلیون تومان و نگین ۴۷ تا ۵۰ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به کاهش عرضه زعفران تا فصل برداشت در برابر تقاضا، احتمال نوسان قیمت دور از انتظار نیست‌.

میری پیشتر نیز از احتمال رشد قیمت زعفران در فصل برداشت سخن گفته بود: تحلیل و پیش بینی میری از روند و وضعیت قیمت در بازار زعفران

پیش بینی شکسته شدن نصاب صادرات

میری ادامه داد: با توجه به روند افزایش صادرات از ابتدای سال پیش بینی می شود که رکورد صادرات سال ۹۹ شکسته شود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات گفت: بنابر آمار گمرک صادرات زعفران از فروردین تا پایان مرداد نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته است. همچنین طبق آمار در سال ۹۹ رقمی بالغ بر ۳۲۵ هزارتن زعفران صادر شد که امیدواریم امسال رکورد صادرات شکسته شود.

او گفت: برداشت نوبرانه زعفران از ۱۰ مهر ماه آغاز می شود و از اوایل آبان به پیک برداشت می رسیم، اما اکنون نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید داشت.

در خصوص آخرین وضعیت صادرات زعفران می توانید این مطلب را بخوانید: تحلیل صادرات زعفران و مسیر نیمه دوم سال؟ مسیر 1400 یا 1399

به گزارش دنیای زعفران گفتنی است نوسان قیمت زعفران از اوایل مردادماه متوقف شده است و بازار باثبات است اما انتظار می­رود با شروع فصل برداشت و با توجه به میزان باردهی مزارع قیمت ها نوسان داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید