بازگشت تعادل به بازار زعفران با ورود تازه واردها

تازه واردهای بورس با استقبال مواجه شدند

بازگشت تعادل به بازار در پایان یک هفته نزولی

قیمت زعفران که طی هفته جاری در انواع قراردادها در بورس روند نزولی داشت، طی دیروز سه شنبه و امروز چهارشنبه به تعادل رسیده است. آتی تحویل دیماه در محدوده 19 هزار تومان و آتی آبان و گواهی سپرده های آبان در محدوده 9 تا 10 هزار تومان به تعادل رسیده است. مخصوصا فعال شدن قراردادهای جدید گواهی سپرده طی دیروز و امروز و استقبال بازار از این قراردادها باعث شد طلای سرخ در برخی قراردادها سبز شود.


سبز شدن گواهی سپرده با ورود مهمان های جدید

دیروز سه شنبه قرارداد گواهی سپرده پوشال معمولی سپرده انبار زرین تربت حیدریه با سررسید آبان 98 برای اولین بار عرضه شد و در قیمت 8 هزار 850 تومان کشف قیمت شد. همچنین امروز گواهی سپرده زعفران نگین سپرده انبار زرین تربت حیدریه برای اولین بار عرضه و در قیمت 11 هزار و 576 تومان با صف خرید سنگین مواجه است. جدول زیر قیمت انواع زعفران را نشان می دهد.

تغییر روند بازار آتی

اما در بازار آتی، بعد از یک هفته نزول مداوم قیمت ها، دیروز آتی دیماه صعودی شد. ضمنا افزایش حجم و ارزش معاملات نشان می دهد، گره معاملاتی رفع شده و انتظارات برای تغییر روند افزایش یافته است.

در بازار نقدی نیز همچنان قیمت های قابل اتکایی اعلام نمی شود. ضمن آنکه قیمت گل زعفران نیز نسبت به روزهای ابتدایی برداشت شدیدا افت کرده است و به محدوده زیر 100 هزار تومان رسیده است اما همچنان گرانتر از سال گذشته معامله می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید