آخرین اخبار از برگزاری “پنجمین” دوره یک همایش “30 ساله”

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 25, 1397
  • اخبار

همایش ملی زعفران برگزار می شود

آخرین اخبار از برگزاری پنجمین همایش 30 ساله ملی زعفران

در حالیکه اولین همایش ملی زعفران در سال 67 برگزار شده بود، این روز ها، بعد از 30 سال، پنجمین دوره این همایش در تربت حیدریه در حال برگزاری است. رئیس دانشگاه تربت حیدریه در این رابطه گفت: از مجموع 162 مقاله رسیده به دبیرخانه پنجمین همایش ملی زعفران در این شهرستان، 105 مقاله مورد پذیرش و تایید کمیته علمی قرار گرفت.


محورهای همایش

به گزارش ایرنا، محمد حسن فتحی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: 9 مقاله از این تعداد به صورت سخنرانی در همایش ارائه می شود و مابقی در کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی زعفران انتشار می یابد. وی با بیان اینکه همایش مزبور به میزبانی این دانشگاه روزهای 23 تا 24 آبان ماه جاری برگزار می شود اظهار داشت: در برگزاری این همایش بیش از 35 نهاد دولتی و خصوصی با تأمین مالی حامیان بخش خصوصی نقش اساسی دارند. وی گفت: تولید زعفران، زیست فناوری زعفران، اقتصاد و صنعت زعفران، خواص بیوشیمیایی، کاربردهای دارویی و مصارف پزشکی زعفران، صنایع غذایی، طب سنتی و دانش بومی زعفران از محورهای این همایش هستند.

نشست های تخصصی حاشیه همایش

فتحی افزود: همچنین در حاشیه همایش، نشست تخصصی آسیب شناسی صنعت زعفران ایران با حضور استادان دانشگاه، مسئولان، صنعتگران، تجار و کشاورزان برجسته با محورهای تغییر اقلیم زعفران، تولید زعفران ارگانیک و چالش ها، پتانسیل اقتصادی در شرایط تحریم، جایگاه زعفران در صنعت داروسازی، چالش های افزایش بی رویه سطح زیر کشت و کاهش عملکرد زعفران برگزار می شود. وی اظهار داشت: علاوه بر این بازدید از مزرعه کشاورز نمونه تربت حیدریه در روز دوم همایش در نظر گرفته شده که طی آن علاقه مندان با ادوات کشت و کار، داشت، برداشت، خشک کردن و فرآوری زعفران آشنا می شوند.

سابقه همایش ملی

گفتنی است اولین دوره این همایش را سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان درتاریخ 17 و 18 آبان ماه سال 1367 در مرکز آموزش اسلام آباد قائن با همکاری جهاد کشاورزی استان خراسان برگزار نمود.دومین دوره همایش را نیز سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان با همکاری جهاد کشاورزی استان خراسان درتاریخ 17 و 18 آذرماه سال 1373 در شهرستان گناباد برگزار نمود .سومین دوره همایش توسط پارک علم و فناوری خراسان ، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد درتاریخ 23 و 24 آذرماه سال 1382 در سالن دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد .چهارمین همایش ملی زعفران در تاریخ 13 و 14 آبان ماه سال 1394 توسط دانشگاه بزرگمهر قائنات در شهر قائن برگزار شد .

دوره و محل برگزار کننده سال برگزاری
اول؛ اسلام آباد قائن سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان 1367
دوم؛ گناباد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان 1373
سوم؛ مشهد پارک علم و فناوری خراسان ، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1382
چهارم؛ قائن دانشگاه بزرگمهر قائنات 1394
پنجم؛ تربت حیدریه انجمن علوم زعفران ایران و دانشگاه تربت حیدریه 1397

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید