اختصاص بودجه 10 میلیاردی برای کمک به صادرات زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • مرداد 23, 1398
  • اخبار

اختصاص بودجه 10 میلیاردی برای کمک به صادرات زعفران

بررسی مشکلات و موانع صادرات در کارگروه صادرات یا ستاد سران قوا

متولی توسعه تجارت و صادرات کشور امروز در مشهد، از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات صادراتی زعفران و تسهیل معرفی زعفران ایران و صادرات این محصول مهم خبر داد. به گفته مودودی، همچنین موانع توسعه صادرات از نظر حقوقی یا تعرفه‌ای شناسایی می‌شوند تا در سطح شورای عالی صادرات یا در سطح کارگروه توسعه صادرات یا در سطح ستاد توسعه اقتصادی سران سه قوه بررسی و تسهیل شود.

گفتنی است پیشتر طرحی در بخش خصوصی در حال بررسی بود که طبق ان از صادرات زعفران عوارض یک درصدی اخذ شده و منابع حاصل برای کمک به صادرات و برندسازی زعفران کشور خرج میشد. اکنون سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که یک درصد از منابع خود معادل 10 میلیارد تومان را صرف این موضوع خواهد کرد.

مدتی است صادرات زعفران با مشکلاتی مواجه شده است. طی دو هفته اخیر جلات متعددی جهت بررسی این مشکلات و رفع گره صادراتی زعفران برگزار شده است. هفته قبل وزیر صنعت قول پیگیری و رفع مشکلات را داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: یک درصد معادل ۱۰۰ میلیارد ریال از اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفرانبودجه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت به زعفران اختصاص می‌یابد که صرف کار‌های تبلیغاتی برای معرفی این محصول و برندسازی آن و معرفی شرکت‌های خوب صادراتی در این زمینه به بازار‌های هدف می‌شود. محمد رضا مودودی گفت: علاوه بر آن موانع توسعه صادرات از نظر حقوقی یا تعرفه‌ای شناسایی می‌شوند تا در سطح شورای عالی صادرات یا در سطح کارگروه توسعه صادرات یا در سطح ستاد توسعه اقتصادی سران سه قوه بررسی و تسهیل شود.

وی افزود: زعفران برای همه ایرانیان یک کالای برند است و باید دنیا ایرانی را به زعفران بشناسد و باید از آن بهره بسیار برای کشور گرفت. وی گفت: با این حال تاکنون نتوانستیم از ظرفیت زعفران در کشور بهره مناسبی داشته باشیم، کشور اسپانیا که تولید اندکی از زعفران دارد، خود را در پناه این گیاه به عنوان برندی از زعفران به دنیا معرفی کرده است.

مودودی افزود: ایران بیشترین میزان تولید زعفران و باکیفیت‌ترین نوع آن را در اختیار دارد، اما در حوزه تعیین قیمت و برندسازی این محصول تلاش زیاد انجام نشده و جنبه بین المللی نیافته است. سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شرایط تحریم باید راه‌های صادرات زعفران را به گونه‌ای طراحی کنیم که قابلیت رصد نداشته باشد و اجازه ندهیم بازار‌هایی که به زحمت در این سال‌ها برای این محصول به دست آمده، به راحتی از دست برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید