مرگ دو تن بر اثر منازعه بر سر زمین زعفران در افغانستان

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 14, 1398
  • اخبار
زعفران در افغانستان

اخبار زعفران در خارج از ایران؛ از آدمکشی بر سر برداشت زعفران در افغانستان تا نمایش “پادشاه زعفران” در آلمان

مرگ دو کشاورز در اثر درگیری بر سر زمین زعفران در افغانستان

در حالیکه به اوج فصل برداشت در کشور رسیده ایم و خبرهای متعددی درحوزه های مختلف از بازار داخلی زعفران منتشر می شود در خارج از کشور هم قصه ها و اخبار زعفرانی داغ است. در افغانستان اختلافات قدیمی بر سر مالیکت زمین و نحوه اجاره زمین زعفران باعث درگیری بین دو قوم شده و منجر به مرگ دو کشاورز شد. خبرگزاری اسپوتنیک این خبر را مخابره و توضیح داده که یک زخمی ناشی از این درگیری هم به بیمارستان رفته است.

منابع محلی در ولایت هرات می گوید که در نتیجه‌ی درگیری مسلحانه بر سر چیدن زعفران در ولسوالی غوریان این ولایت جان دو دهقان را گرفت و یک نفر دیگر زخمی شد. به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، فرهاد خامی، ولسوال، والسوالی غوریان با تائید این خبر می گوید این حادثه حوالی ساعت 8 صبح، در روستای «کلاته قاضی» این ولسوالی رخ داده است.

آقای خادمی می افزاید این درگیری مسلحانه بین دو قوم «علی زایی» و «هفت بالا» بر سر چیدن گل زعفران از زمینی  آن را به اجازه گرفته بودند، رخ داده است. مسئولان شفاخانه حوزوی هرات می گوید که یک زخمی از محل این رویداد به این شفاخانه انتقال داده است، داکتر عارف جلالی، سرطیب این شفاخانه می گوید که وضعیت صحی این زخمی خوب گزارش شده است. این در حالی است که سال گذشته نیز اختلافات میان دهقانان تلفاتی بر جای گذاشته است.

زعفران در افغانستان

همزمان از آلمان هم خبر می رسد که نمایش عروسکی بوبو و پادشاه زعفران در این کشور اجرا و به نمایش درامده است. اینجا

تولید زعفران در افغانستان اگرچه رو به رشد است اما هم اکنون مقداری محدود بین 10 تا 20 تن در سال است. اینجا بیشتر بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما