• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • احتمال مداخله مجدد در صورت بر هم خوردن تعادل بازار/ علت توقف خرید حمایتی/ زمان عرضه زعفران خریداری شده به بازار

احتمال مداخله مجدد در صورت بر هم خوردن تعادل بازار/ علت توقف خرید حمایتی/ زمان عرضه زعفران خریداری شده به بازار

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 9, 1398
  • اخبار

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ضمن تشریح علت توقف خرید حمایتی مطرح کرد؛

احتمال مداخله مجدد در صورت بر هم خوردن تعادل بازار

عرضه محصول خریداری شده توسط دولت؛ شاید وقتی دیگر

مدیرعامل سازمان مجری طرح خرید حمایتی،  علت توقف خرید حمایتی زعفران را بازگشت تعادل نسبی به بازار زعفران دانست و تصریح کرد که درصورتی که به هردلیل این تعادل بر هم بخورد سازمان مرکزی تعاون روستایی مجددا در بازار مداخله خواهد کرد.

وی درباره سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی برای عرضه و فروش زعفران خریداری شده هم گفت: تعاون روستایی در شرایط فعلی بازار به هیچ وجه قصد عرضه زعفران خریداری شده را ندارد و سیاست عرضه و فروش در حال حاضر در دستور کار نیست.

شیرزاد همچنین گفت: در مرحله اول پرداخت مطالبات، ۸۰ میلیارد تومان به زعفران کاران پرداخت شده و مابقی طلب کشاورزان نیز به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد با اشاره به پایان خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، اظهار کرد: در مرحله اول بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال از بهای محصول به کشاورزان خراسان رضوی که سهم عمده‌ای از میزان خرید را داشته اند، پرداخت شده و اقدامات لازم جهت تأمین اعتبار و پرداخت مابقی بهای زعفران درحال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، توقف روند نزولی و رشد معقول و منطقی قیمت این محصول در بازار را از دستاورد‌های این طرح برشمرد و تصریح کرد: اگر این ورود هدفمند اتفاق نمی‌افتاد، الان شاهد سوءاستفاده خریداران خارجی بودیم که قیمت‌ها را مانند سال ۹۶ به پایین‌تر از نرخ تمام شده تنزل داده بودند.

وی علت توقف خرید را ایجاد تعادل نسبی قیمت به نفع تولیدکننده و مصرف کننده در بازار اعلام و تصریح کرد: درصورتی که به هردلیل این تعادل بر هم بخورد سازمان مرکزی تعاون روستایی با هماهنگی وزارت متبوع، تدابیر لازم جهت تعدیل قیمت به نفع تولیدکنندگان را اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: قیمت جهانی این محصول در بازار کشور‌های جهانی متفاوت و از ۱.۳ دلار در هر گرم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعاون روستایی در شرایط فعلی بازار به هیچ وجه قصد عرضه زعفران خریداری شده را ندارد و سیاست عرضه و فروش در حال حاضر در دستور کار نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما