• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • بعد از اتمام خرید حمایتی، خرید توافقی طلای سرخ ادامه می یابد +جزئیات تعیین قیمت و پرداخت پول

بعد از اتمام خرید حمایتی، خرید توافقی طلای سرخ ادامه می یابد +جزئیات تعیین قیمت و پرداخت پول

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 10, 1398
  • اخبار
خرید توافقی طلای سرخ

با وجود اتمام مهلت “خرید حمایتی” انجام می شود؛

“خرید توافقی” طلای سرخ در خراسان جنوبی

پرداخت پول کشاورزان در طرح خرید توافقی، 7 تا 10 روزه/ قیمت به صورت توافقی تعیین می شود

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از آغاز خرید توافقی طلای سرخ در این استان خبر داد. طبق توضیحات ضیائیان احمدی، با وجود انجام خرید حمایتی، ، هنوز مقداری از زعفران تولیدی کشاورزان استان خریداری نشده لذا تصمیم گرفته شد خرید به صورت توافقی ادمه یابد. البته در این روش، بر خلاف خرید حمایتی، قیمت از قبل مشخص نیست. بلکه بعد از تحویل محصول توسط کشاورزان به دفاتر تعاون روستایی، محصول ارزیابی و درجه بندی شده و پس از توافق کشاورز و تعاون روستایی، یک قیمت کف برای هر نوع آن تعیین می‌شود.

در این طرح اعلام شده که پول کشاورزان 7 تا 10 روزه پرداخت می شود. اجرای طرح تا یک ماه آینده هم ادامه خواهد داشت. این در حالی است که هنوز پول کشاورزان در طرح خرید حمایتی به طور کامل پرداخت نشده است(اینجا بیشتر بخوانید).

جزئیاتی درباره اجرای این طرح در خارج از خراسان جنوبی منتشر نشده است.

جزئیات اجرای خرید حمایتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر تعاون روستایی استان گفت: این محصول از آغاز فصل برداشت آن در آبان آغاز خرید توافقی زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی تا پایان دی امسال به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.

خرید توافقی طلای سرخ

در خرید حمایتی، محصول زعفران پس از بررسی در آزمایشگاه، بر اساس کیفیت محصول در ۴ رده‌ی پوشال معمولی با قیمت هر کیلوگرم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پوشال مرغوب هر کیلوگرم ۹ میلیون تومان، شبه نگین هر کیلوگرم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین هر کیلوگرم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دسته بندی واز کشاورزان خریداری شد.

جزئیات اجرای خرید توافقی طلای سرخ

ضیائیان احمدی افزود: با پایان مهلت خرید حمایتی، هنوز مقداری از زعفران تولیدی کشاورزان استان خریداری نشده و در دست کشاورز است که امکان دارد دلالان با قیمت پایین از کشاورزان خریداری کنند، به همین دلیل تعاون روستایی خراسان جنوبی برای کوتاه کردن دست دلالان و بازگشت ارزش واقعی زعفران به تولیدکنندگان آن، اقدام به خرید توافقی زعفران از کشاورزان کرده است.

وی گفت: در خرید توافقی نیز، زعفران تحویل گرفته شده از کشاورز، پس از تعیین میزان کیفیت، در ۴ رده پوشال معمولی، پوشال مرغوب، شبه نگین و نگین دسته بندی و پس از توافق کشاورز و تعاون روستایی، یک قیمت کف برای هر نوع آن تعیین می‌شود.

ارزش زعفران خریداری شده نیز در مدت یک هفته تا ۱۰ روز به تولیدکننده پرداخت می‌شود. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خرید توافقی زعفران تا یک ماه آینده ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید