اختیار معامله زعفران نگین اردیبهشت 99 از سه شنبه آینده راه اندازی خواهد شد

ششمین مرحله عرضه اختیار معامله زعفران نگین در بورس کالا

اختیار معامله اردیبهشت 99 از سه شنبه آینده راه اندازی خواهد شد

قیمت های اعمالی بدون تغییر؛ 8، 9 و 10 میلیون تومان

طبق اعلام بورس کالا، از سه شنبه این هفته قرارداد اختیار معامله زعفران نگین راه اندازی خواهد شد. منظور از اختیار معامله، قراردادی است که افراد با پرداخت مبلغی مشخص، اختیار خرید یا فروش مقداری زعفران در سررسید مشخص (قیمت اعمال) را برای خود محفوظ می دارند. برای آشنایی بیشتر با اختیار معامله می توانید به بخش آموزشی دنیای زعفران بروید.

اختیار معامله زعفران نگین
جدول قراردادهای جدید اختیار زعفران نگین

قیمت اعمال در قراردادهایی که از سه شنبه راه اندازی می شود، مثل دوره فعلی 8، 9 و 10 میلیون تومان است.

تاکنون 5 دور قراردادهای اختیار معامله زعفران نگین راه اندازی شده است که در اردیبهشت 98، تیر 98، شهریور 98 و آبان 98 سررسید شد و دور پنجم هم 24 دیماه سررسید خواهد شد. جدول زیر جزئیات 6 قرارداد جدید (3 قرارداد خرید و 3 قرارداد فروش) را نشان می دهد. البته به نظر می رسد بورس کالا در درج نمادها به اشتباه به جای 99 از 98 استفاده کرده است.

متن اطلاعیه بورس کالا،   طبق گزارش کالاخبر به این شرح است:

از روز سه شنبه ۱۷ دی ماه قرارداد اختیار معامله زعفران نگین در سررسید اردیبهشت ۹۹ در بازار مشتقه بورس کالای ایران راه اندازی می شود.

به گزارش «کالاخبر»،مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد مطابق بند ۱۸ مشخصات قرارداد اختیار معامله نگین در بورس کالای ایران، قراردادهای اختیار خرید و فروش زعفران نگین در سررسید اردیبهشت ماه ۹۹ از روز سه شنبه ۱۷ دی ماه راه اندازی می شود.

قراردادهای اختیار معامله زعفران در حالی از سه شنبه هفته جاری در سه قیمت اعمال ۸۰ هزار، ۹۰ هزار و ۱۰۰ هزار ریال راه اندازی می شود و در بازار مشتقه بورس کالای ایران قابل معامله خواهد بود که معاملات این قراردادها بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغازو با دوره عادی معاملاتی ادامه می یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید