مرور هفتگی تحولات صنعت زعفران در نیمه بهمن ماه

مرور هفتگی تحولات صنعت زعفران در نیمه بهمن ماه

فاصله گرفتن نگین از پوشال در بازار نقدی و رفت و برگشت قیمت ها در بورس

زعفران، روزهای میانی بهمن (هفته سوم این ماه) را با تحولاتی پشت سر گذاشت. در بازار نقدی، قیمت پوشال مقداری عقب نشست اما نگین در سطوح پیشین ( که بعد از رشد اولین روزهای بهمن حاصل شده بود) تثبیت شد. موضوعی که می تواند تاییدی بر فرضیه کمبود زعفران مرغوب در بازار باشد. به طور کلی، انواع مرغوب زعفران در بازار بسیار خوب خریداری می شوند.

اما در بورس، همچنان شاهد نوسان محدود قیمت ها هستیم. بازار گواهی طی هفته گذشته، مجموعا نزولی بود و بازار آتی نوسان مثبت اندکی را تجربه کرد.

جدول زیر، جزئیات مربوط به نوسان قیمت زعفران در بازار و بورس طی هفته گذشته را نشان می دهد.

اخبار زعفران در هفته ای که گذشت

اما در حوزه اخبار نیز، تحولاتی صورت گرفت که سرخط اهم ان را می خوانیم:

بسته جهش صادراتی در مسیر اجرا/ شورای ملی بالاخره اختیارات گرفت

مس فروش، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی، روز سه‌شنبه در نشستی خبری گفت: اخیرا با نظر صریح و قطعی وزیر صنعت، معدن و تجارت بسته جهشی صادرات زعفران تدوین شد که خراسان رضوی در تدوین این بسته نقش اساسی داشت. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که اختیارات وزارتخانه و سایر دستگاه‌های اجرایی در خصوص زعفران به شورای ملی زعفران و استان خراسان رضوی واگذار شود که اکنون شیوه نامه این واگذاری در حال تدوین است و به زودی این تفویض اختیار صورت می‌گیرد.

سازمان تعاون روستایی بزرگترین تاجر زعفران جهان است

 معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد که امروز شبکه و سازمان تعاون روستایی ایران با موجوی بالای ٧۴ تن، بزرگترین تاجر زعفران در جهان محسوب می‌شود. حسین شیرزاد عصر یکشنبه ۱۳ بهمن در جلسه شورای اداری سازمان تعاون روستایی فارس بیان کرد: سازمان تعاون روستایی و شبکه تعاون روستایی کشور طی دو سال گذشته اخیر، مرزهای نوین و جدیدی را در نوردیده است. اینجا بیشتر بخوانید

رویداد شتابدهی محصولات نوآورانه صنعت زعفران، اوایل اسفند برگزار می شود

رویداد شتابدهی صنعت زعفران با هدف ایجاد ارتباط میان استارتاپ‌ها و صاحبان ایده و سرمایه گذاران، در مشهد مقدس برگزار می‌شود. در این رخداد دو روزه که در روزهای ششم و هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود، صاحبان ایده و استارتاپ‌ها در کنار مدیران صنایع پیشرو و مجریان این صنعت به بحث و گفتگو و تبادل دانش و ایده می‌پردازند. متن کامل را اینجا بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید