• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • مرور تحولات و اخبار طلای سرخ ؛ توقف روند نزولی قیمتها و اظهار نظرهای کرونایی

مرور تحولات و اخبار طلای سرخ ؛ توقف روند نزولی قیمتها و اظهار نظرهای کرونایی

اخبار طلای سرخ

مرور هفتگی تحولات صنعت زعفران و چکیده اخبار طلای سرخ در هفته دوم اسفندماه

از توقف روند نزولی در بورس تا آخرین اظهارات درباره وضعیت بازار

دو اظهار نظر درباره اثر زعفران در مقابله با کرونا و علل بی توجهی به آن

تحولات و اخبار طلای سرخ و بازار و بورس زعفران، همچنان با کرونا در آمیخته است. زعفران بورسی که در اولین هفته مواجهه جدی کشور با کرونا (هفته اول اسفندماه) دچار ریزش شدید شده بود، طی هفته دوم درگیر نوسانات شدید بود و مجموعا متعادل ماند. به طور کلی در نیمه دوم هفته، روند نزولی متوقف شد و یک موج صعودی موقت هم ایجاد شد.

در ادامه همچنین می توانید مرور آخرین اخبار صنعت زعفران در هفته گذشته، از جمله دو اظهار نظر درباره تاثیر زعفران برای مقابله با کرونا، وضعیت بازار، احتمال جهش صادرات بعد از کنترل کرونا، اخرین امار خرید حمایتی و …. را بخوانید.

جدول زیر جزئیات تغییرات قیمت نمادهای بورسی و شاخص قیمت بازار نقد در هفته دوم اسفند را نشان می دهد. همانطور که انتظار می رفت (این تحلیل ابتدای هفته را بخوانید)، نوسانات شدید رخ داد اما روند نزولی غالب بود.

اخبار طلای سرخ
آخرین تحولات و اخبار طلای سرخ – روند هفتگی قیمت ها

جزئیات تحلیلی در خصوص روند قیمت ها و آثار رکونا را میتوانید در تحلیل زیر بخوانید:

دو پیش بینی کرونایی و یک روند فصلی زعفران / تایید پیش بینی “نوسانات شدید در هفته سخت”

رکود صادرات، امیدواری به بهبود صادرات بدون التهاب در ابتدای سال آینده

باشگاه خبرنگاران جوان – حسینی، عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت خرید و فروش نسبت به ابتدای سال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا، قیمت زعفران در ایام عید نوسانی ندارد چرا که شرکت ها نیمه تعطیل هستند و صادرات در ماه های پایانی سال کند می شود. به گفته وی، طی ماه های ابتدای سال آینده امیدواریم از التهاب قیمت در بازار جلوگیری شود تا بتوانیم کسری صادرات ماه های قبل را جبران کنیم.

جبران کاهش تجارت زعفران بعد از مهار کرونا

ایلنا- حسینی، عضو شورای ملی زعفران ایران ابراز امیدواری کرد پس از پایان شیوع ویروس کرونا در کشور با اندیشیدن تمهیدات کارشاسانی مناسب عقب ماندگی در تجارت این محصول ارزشمند و ارزآور جبران شود.

برگشت 27 درصد زعفران تحویلی به تعاون روستایی در طرح خرید حمایتی در خراسان شمالی

ایسنا– رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ضمن اشاره به طلب 1.5 میلیاردی کشاورزان این استان در طرح خرید حمایتی زعفران گفت که 765 کیلوگرم زعفران در این طرح خریداری شده است. وی افزود: البته مقداری کمی از زعفران ها نیز برگشت خورد که قسمتی به علت آن بود که کشاورز رقم اعلام شده را قبول نداشته و یک بخشی نیز از استانداردهای لازم برخوردار نبود. وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 30 کیلوگرم زعفران برای خرید حمایتی تحویل این اداره کل داده شده بود که مقدار 276 کیلوگرم برگشت خورد و 765 کیلوگرم نیز خرید انجام شد.

زعفران و کرونا؛ زینلی: مفید است

هفته قبل، زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود: برخی گیاهان دارویی موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شوند که می‌تواند برای مقابله با بیماری کرونا موثر باشد. به گفته وی، مصرف گیاهان دارویی با طبع گرم و مناسب برای افزایش سیستم دفاعی بدن مورد تاکید بیشتر پزشکان و اطبای سنتی است. زینلی یکی از گیاهان با تاثیر بالا در افزایش سیستم دفاعی بدن را سرخارگل (اکیناسه، اکیناشا) عنوان کرد و گفت: در برخی از مقالات زعفران را نیز به عنوان گیاه دارویی موثر در افزایش سیستم دفاعی بدن ذکر کرده‌اند.

ارائه پیشنهادات برای استفاده از گیاهانه دارویی در مقابله با کرونا به وزارت بهداشت

به گفته وی؛ پیشنهادات لازم برای معرفی و مصرف گیاهان دارویی برای مقابله با بیماری ویروسی به وزارت بهداشت داده شده و منتظر بررسی و اعلام نظر آن‌ها هستیم.

قیمت بالا، مانع استفاده مردم از زعفران در مقابله با کرونا می شود

این هفته، حسینی، فعال بازار و عضو شورای ملی زعفران نیز در پاسخ به این پرسش (خبرگزاری ایلنا) که با توجه به تاثیر زعفران در بهبود سیستم دفاعی بدن، چرا مانند سایر محصولات که جنبه دارویی دارند افزایش نرخ نداشته است، اظهار کرد: نرخ بالای زعفران موجب شده در این شرایط مردم کمتر به سراغ آن بیایند و ترجیح آنها سایر محصولات کشاورزی باشد.

آمار و جزئیات دقیق طرح خرید حمایتی زعفران در سال 98

حسین شیرزاد ، در گردهمایی ناظرین طرح خرید حمایتی زعفران سال ۱۳۹۸ به تشریح جزئیات و امار خرید زعفران و همچنین تشریح  سامانه آماری خرید حمایتی زعفران ۹۸ موسوم “ساتراپ” پرداخت و اظهار کرد: “در خصوص تناژ خریداری شده زعفران حمایتی باید عنوان نمود که استان خراسان رضوی با ۶۸۸۴۴کیلوگرم بیشترین میزان خرید ، استان خراسان جنوبی با خریدی معادل ۲۵۱۲ کیلوگرم رتبه دوم و استان خراسان شمالی با ۷۶۱ کیلوگرم کمترین میزان خرید را داشته است . در مجموع کل زعفران خریداری شده توسط کارگروه خرید زعفران بالاترین مداخله هدفمند در بازار زعفران طی ۵۰ سال اخیر بوده است. ” جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید