• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • گلایه های زعفرانکاران رشتخواری ازتاخیر چندین ماهه در پرداخت مطالبات طرح خرید حمایتی

گلایه های زعفرانکاران رشتخواری ازتاخیر چندین ماهه در پرداخت مطالبات طرح خرید حمایتی

با وجود گذشت بیش از 5 ماه از اجرای طرح خرید حمایتی زعفران در رشتخوار، عدم پرداخت مطالبات عده ای از کشاورزان، صدای این قشر زحمت‌کش را درآورده است

همزمان با آغاز به کار خرید حمایتی در حدود 13 پایگاه خرید محصول زعفران در استان، اداره تعاون روستایی رشتخوار نیز اقدام به خرید محصول کشاورزان در این شهرستان کرد، که در طرح خرید حمایتی حدود 5 تن زعفران خشک در رشتخوار خریداری شد، اما روند پرداخت ها و باقی مانده مطالبات کشاورزان پس از 5 ماه صدای کشاورزان را در رشتخوار در آورد.

به گزارش صبح توس؛ در همین رابطه با توجه به درخواست های متعدد کشاورزان عزیز مبنی بر پیگیری گزارش مردمی در رابطه با علت و چرایی دیرکرد پرداخت ها به گزارشی در این رابطه پرداختیم.

ارجمند از کشاورزان شرکت کننده در  طرح خرید حمایتی دولت با اشاره به اینکه قول های مسئولان در رابطه با پرداخت ها عملی نمی شود، گفت: با اعلام مسئولان مربوط خبر های از پرداخت 10 روزه باقیمانده مطالبات کشاورزان منتشر شد، اما همچنان این وعده ها عملی نمی شود و این قشر زحمتکش کشاورزان است، که با بدهی، معوقات بانکی و مخارج و هزینه های کشاورزی همچنان دست و پنجه نرم می کنند.

مجید محیطی دیگر کشاورز رشتخواری نیز با تاکید بر اینکه با توجه به قول های مسئولان اقدام به کشیدن چک کرده است، گفت: در رابطه با قول ها و انتشار اخبار پرداخت طی 10 روز، به دلیل مقروض بودن و داشتن بدهی های قبلی با خاطر آسوده اقدام به کشیدن چک کردم، اما اکنون هیچ وجهی بعد از گذشت 2 الی 3 هفته به حساب کشاوزران باقیمانده در طرح واریز نشده است.

اذربیک نیز در رابطه با نحوه پرداخت ها ابراز گلایه کرد و افزود: متاسفانه بعد از اینکه کشاورزان زعفرانکار خواستار مطالباتشان شدند، مسولین مطالبی مبنی برپرداخت پول زعفران در مدت ۱۰ روز آینده را خبر دادند، اما الان ۳۰ روز می گذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، چرا مسولین و نمایندگان عزیز پیگیر این موضوع نیستند.

راسخی دیگر کشاورز رشتخوار با گلایه از عدم پرداخت بهای محصول خود در طرح خرید حمایتی گفت: حمایت صورت گرفته نه تنها حمایت نبود بلکه باعث فشار بر کشاورزان و سختی های بیشتر بر این قشر زحمتکش شد.

رضایی دیگر کشاورز این شهرستان نیز با اشاره به بدهی های خود در سطح بازار و عدم پرداخت هزینه کارگران در فصل برداشت زعفران گفت:  چرا مسئولین ما کشاورزان زحمتکش را فراموش کردند و پول کشاورزان را بعد از چند ماه پرداخت نمی کنند.

رحمتی کشاورز ساکن روستای مهدی آباد رشتخوار در رابطه با پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: بانک ها برای دریافت معوقات خود و برداشت از حساب کشاورزان اقدام میکنند، اما مطالبات زعفرانکارن همچنان باقی مانده و کشاورزان مقروض هستند.


پرداخت مطالبات زعفرانکران از 3 تا 5 کیلو تا آخر هفته

خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی 2 روز گذشته با پیگیری انجام شده با قول های داده شده قرار بر این شد، مطالبات کشاورزان تا آخر این هفته از 3 تا 5 کیلو پرداخت شود، امیدواریم که امر محقق و روند پرداخت ها مطالبات باقیمانده کشاورزان عزیز در رشتخوار نیز آغاز شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید