• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛ نبود ماشین آلات و بازار مناسب معضلات جدی زعفران هستند

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛ نبود ماشین آلات و بازار مناسب معضلات جدی زعفران هستند

  • توسط دنیای زعفران
  • تیر 24, 1399
  • اخبار

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد

دو معضل جدی زعفران؛ نبود ماشین آلات و بازار مناسب

در روزهایی که صنعت زعفران حال و روز خوبی ندارد، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توضیح میدهد که ظرفیت تولید و بسته بندی بالاست اما به روزنبودن ماشین آلات و همچنین عدم توسعه بازارها باعث محدودیت فعالیت واحدهای اقتصادی در حوزه زعفران شده است.

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آمار سطح زیرکشت و تولید زعفران اظهار کرد: 16 هزار و 800 هکتار از مزارع استان، با ظرفیت تولید 63 تن زیر کشت زعفران است. وی با اشاره به فعالیت 38 هزار بهره‌بردار در زمینه تولید زعفران، افزود: بورس زعفران خراسان جنوبی با حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: بورس بستر امنی برای معاملات اقتصادی است و ورود زعفران خراسان جنوبی به بازار بورس و قرار گرفتن نام آن در تابلوهای معاملاتی، سبب شده تا دست دلالان از بازار این محصول کوتاه شود و زعفران به قیمت روز و توافقی بین خریدار و فروشنده به صورت نقدی معامله شود.

بروز نبودن ماشین‌آلات، مشکلات فروش و نبود بازار مناسب

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین تاکنون برای 32 واحد بسته‌بندی با ظرفیت 70 تن نیز مجوز صادر شده که بیشتر از ظرفیت تولید است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علی رغم صدور مجوز در زمینه فراوری و بسته‌بندی، اما از همه ظرفیت تعیین شده استفاده نمی‌شود و فعال نیست، تصریح کرد: دلیل غیرفعال بودن و عدم استفاده از تمام ظرفیت این واحدها نیز عمدتا بروز نبودن ماشین‌آلات، مشکلات فروش و نبود بازار مناسب، نیاز واحدها به تسهیلات و سرمایه در گردش و … است که فعالیت این واحدها را با محدودیت مواجه کرده است.

قوسی اظهار کرد: برای رفع مشکلات این واحدها، ارائه  تسهیلات ارزان قیمت، نوسازی ماشین‌آلات فرسوده و استفاده از دستگاه‌هایی بر اساس تکنولوژی جدید، بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و ورود دانش جدید به صنایع، آموزش و ترویج استفاده از محصولات فراوری شده، تسهیل روند صادرات محصولات فرآوری شده و … ضروری است.

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید