• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • واکنش معاون وزیر و نماینده مجلس به انتقادات رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران؛ حمایت می کنیم!

واکنش معاون وزیر و نماینده مجلس به انتقادات رهبر انقلاب از خام فروشی زعفران؛ حمایت می کنیم!

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 3, 1399
  • اخبار
شتاب رشد قیمت زعفران

دنیای زعفران- انتقادات رهبری نسبت به خام فروشی زعفران و سایر محصولات با واکنش برخی از مدیران و نمایندگان مواجه شد.این انتقادات صریح ، که بسیار منطقی به نظر می رسد و در ابعاد گسترده و صنابع گوناگون قابل طرح می باشد ،  معاون وزارت جهادکشاورزی را نیز به واکنش واداشت.

برای سرمایه‌گذاران و فرآوری ثانویه خرما و زعفران فرش قرمز پهن می‌کنیم/ انتقاد از صادرکنندگان زعفران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به انتقاد رهبر معظم انقلاب در ارتباط با خام‌فروشی برخی محصولات کشاورزی از جمله زعفران و خرما گفت: دولت نیز با حمایت‌هایی که از بخش خصوصی انجام می‌دهد به دنبال توسعه فناوری‌های ثانویه در این بخش‌ها است و هر کسی که قصد سرمایه‌گذاری در این بخش‌‌ها را داشته باشند از آنها استقبال شده و فرش قرمز برای آنها پهن می‌کنیم. طهماسبی گفت: هیچ محدودیتی برای دادن مجوز به فعالیت‌های نظیر بسته‌بندی و ایجاد ارزش افزوده در بخش‌هایی مانند زعفران و خرما وجود ندارد اما معتقدیم که هر چقدر ارزش افزوده این بخش‌ها بیشتر شود اشتغالزایی و پایداری شغلی بیشتری ایجاد می‌شود. وی افزود: در سال جاری یارانه‌های بخش تولید باغبانی حذف شد اما از دولت خواستیم که جلوی صادرات محصولات باغبانی را نگیرد زیرا در صورتی که در یک بخش از زنجیره تولید یعنی صادرات خلل ایجاد شود اختلاف و مشکلات جدی برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد کرد.

دولت جلوی صادرات محصولات باغی را نگیرد/نهاده های یارانه ای برداشته شده است

به گزارش دنیای زعفران و به نقل از جهان اقتصاد ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی افزود: مشاهده شد که همین جلوگیری از صادرات گوجه فرنگی و سایر محصولات باغبانی چه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.

صادرکنندگان ایرانی خود قیمت زعفران را کاهش می‌دهند

وی با بیان اینکه ایران ۹۴ درصد از زعفران را تامین می کند گفت: متاسفانه تا وقتی که قیمت دلار در کشورمان بالا می رود خود صادرکنندگان زعفران قیمت‌ها را پایین می آورند که این امر اصلا منطقی نیست و برخلاف رویه تجارت جهانی است. طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به واسطه گیری و فروش محصولات باغبانی و قیمت بالای آن در بازار گفت: از نظر بنده دلالی و واسطه‌گری چیز بدی نیست و باید وجود داشته باشد اما تعداد آنها نباید بیشتر از نیاز یک زنجیره باشد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی افزود: تعدد تعداد واسطه‌ها خود باعث گرانی میوه می‌شود اما وجود واسطه‌ها به اندازه کافی برای بازاررسانی محصولات کشاورزی ضروری است.

واکنش زنگنه ، نماینده مجلس ، به انتقادات رهبری نسبت به خام فروشی زعفران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از خانه ملت، آقای محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم تربت حیدریه در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به نمایندگی از ده‌ها هزار زعفرانکار کشور از رهبر معظم انقلاب به جهت توجه ایشان به ضرورت فرآوری زعفران و پرهیز از خام فروشی تشکر می‌کنم.
امیدوارم مدیران وزارت جهاد کشاورزی، منویات معظم له را نصب‌العین قرار داده و سیاست‌های خود را در جهت حمایت از تولید اصلاح کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید