• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • حسینی حرفهایش را درباره پیش بینی تولید زعفران را پس گرفت: غیرقابل پیش بینی!

حسینی حرفهایش را درباره پیش بینی تولید زعفران را پس گرفت: غیرقابل پیش بینی!

  • توسط دنیای زعفران
  • مرداد 31, 1399
  • اخبار

حسینی حرفهایش را درباره پیش بینی تولید زعفران را پس گرفت: نمی توان میزان تولید را پیش بینی کرد

حمله عضور شورا به زعفران اتویی با اطلاق دستکاری شده!

عضو شورای ملی زعفران رونق صادرات زعفران را در گرو مدیریت تولید و ثبات اقتصادی کشور‌ دانست و سخنان پیشین خود درباره پیش بینی تولید زعفران ، مبنی بر چندبرابر شدن تولید و رشد 10-15 درصدی تولید را پس گرفت و گفت: با توجه به تاثیر گذاری عوامل متعدد نظیر بارندگی، سیل و سرمازدگی در تولید زعفران تا زمان فصل برداشت نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به این وضعیت داشت.

وی تولید زعفران اتویی به توصیه برخی دلالان را نیز موردنقد قرار داد و از ان به عنوان زعفران دستکاری شده یاد کرد و گفت: این امر به آینده زعفران ضربه مهلکی وارد می‌کند.

منظور از ضربه مهلک زعفران اتویی به زعفران مشخص نیست اما یادمان هست که اعضای پرمصاحبه شورای ملی، مهارت خاصی در اغراق دارند!

مشروح اظهارات حسینی درباره قیمت، زعفران اتویی و تولید زعفران

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو زعفران دسته ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، زعفران سرگل ۸ تا ۹ میلیون تومان و زعفران نگین و سوپر نگین ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است.

قیمت زعفران دستکاری شده چند؟!

وی قیمت هر کیلو زعفران دستکاری شده را ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بنابر توصیه دلالان کشور‌های شرق آسیا، زعفران‌هایی دستکاری و از شکل طبیعی خارج شدند که این امر به آینده زعفران ضربه مهلکی وارد می‌کند.

حسینی ادامه داد: مسئولان به جای توسعه سطح زیر کشت باید راهکار‌هایی برای ثبات بازار زعفران بیندیشند.

جهش خاصی در صادرات نداریم

عضو شورای ملی زعفران رونق صادرات را در گرو مدیریت تولید برشمرد و گفت: با توجه به آنکه توسعه صادرات منوط به ثبات اقتصادی کشور و تقاضای دیگر کشورهاست، از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به صادرات داشت. اما به طور کلی تا زمانیکه وضعیت اقتصادی تغییر نکند، جهش خاصی در صادرات نداریم.

نمی توان میزان تولید را پیش بینی کرد

وی درباره آخرین وضعیت تولید زعفران گفت: با توجه به تاثیر گذاری عوامل متعدد نظیر بارندگی، سیل و سرمازدگی در تولید زعفران تا زمان فصل برداشت نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به این وضعیت داشت. حسینی در پایان قیمت واقعی هر مثقال زعفران را ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان اعلام کرد.

این در حالی است که حسینی پیشتر از چندبرابر شدن تولید زعفران و همچنین رشد 10-15 درصدی در سال جاری خبر داده بود. اینجا بیشتر بخوانید:

اظهارات پیشین حسینی درباره  تولید زعفران : توضیحات حسینی در خصوص احتمال کاهش قیمت زعفران / نظر مخالفان چیست؟

به نظر میرسد بیشتر از میزان تولید، خود آقای حسینی غیرقابل پیش بینی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما