برداشت 2500 کیلوگرم زعفران خشک از مزارع نطنز

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 3, 1399
  • اخبار

مدیر جهاد کشاورزی نطنز ضمن اشاره به اشتغال فصلی ۱۶ هزار نفر روز با آغاز برداشت زعفران گفت: دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کُلاله خشک زعفران از مزارع نطنز برداشت می‌شود.
سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از شروع برداشت زعفران خبر داد و اظهار داشت: برداشت گل زعفران از سطح 332 هکتار مزارع زعفران شهرستان نطنز شروع و تا پایان آذرماه ادامه دارد و مزارع زعفران در این شهرستان خوشبختانه محصول خوبی دارد.

زمانی ضمن اشاره به دلایل افزایش مدت زمان برداشت زعفران از مزارع شهرستان نطنز گفت: به علت پراکندگی مزارع در اقلیم سرد، معتدل و گرم و خشک شهرهای نطنز و بادرود کار برداشت به مدت دو ماه و نیم طول می کشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ابراز داشت: شهرستان نطنز رتبه اول تولید و سطح زیرکشت زعفران را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است و زعفران نطنز از کیفیت بسیارخوبی برخوردار است و پیش بینی می شود امسال از این سطح مقدار دو هزار و 500 کیلوگرم کلاله خشک برداشت شود.

زمانی در ادامه ضمن اشاره به میزان برداشت و اشتغال زعفران گفت: در این مدت دو و نیم ماه برداشت گل و جداسازی کلاله بالغ بر 16 هزار نفر روزکار اشتغال فصلی ایجاد شود که عمدتاَ توسط زنان روستایی صورت می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید