• صفحه خانگی
  • >
  • یادداشت ها
  • >
  • فریاد کشان ! / طرح و برنامه کیلویی چند!؟ نقدی بر رفتار نمایندگان تربت جام و تربت حیدریه

فریاد کشان ! / طرح و برنامه کیلویی چند!؟ نقدی بر رفتار نمایندگان تربت جام و تربت حیدریه

نقدی بر رفتار نمایندگان جام و تربت حیدریه !

✅ صنعت زعفران روز پرخبری را سپری نمود.در ساعات آغازین صبح این نماینده تربت جام بود که طوفانی به پا کرد و مسئول شرایط بسیار نامساعد فعلی را دکتر زنگنه معرفی کرد.دکتر زنگنه ساعاتی بعد در پاسخ به نماینده جام ، خویشتن داری نمود و به بیان کلیاتی بسنده نمود؛رفتاری که در خور ستایش بود. در ادامه عصر امروز دکتر زنگنه در شبکه خبر حاضر شد و گفتگویی مفصل را با مجری این شبکه برگزار کرد. اتفاقات امروز اما بیانگر چیست !؟

1️⃣ فرافکنی کنید ، مسئولیت نپذیرید !

رحیمی ، زنگنه را ریشه مشکلات معرفی می کند و زنگنه ، سلاطین صنعت زعفران را ! هیچکدام مسئولیت اقدامات خود را نمی پذیرند ! آنها نمی پذیرند که شرایط فعلی حاصل سیاست های نادرستی است که طی سال ها اعمال شده است و اکنون نیز ادامه دارد ؛ و حاصل طرح های خام و نپخته ای است که طی ماه های اخیر برآنها اصرار شد و… ؛ و حاصل نشنیدن صدای منتقدان دلسوز !

2️⃣ پوپولیسم !

دکتر فاضلی، جامعه شناس ایرانی ، در یادداشتی اخیرا رفتار نمایندگان را “پوپولیسم نو “ نامید. نمایندگانی که نه از دانش کافی برخوردارند و نه مشورت اهل فن را می پذیرند . انها مسئولیت اقدامات خود را نمی پذیرند و نهایتا با فضاسازی رسانه ای تلاش در مبری ساختن خود دارند ! آنها وعده های بزرگ می دهند و در موسم شکست به تئوری های دایی جان ناپلئونی پناه میبرند !

3️⃣ هر دو هیچ راهکاری ندارند !

هر دو فریاد می کشند و کلیاتی اظهار می کنند اما به وضوح هیچ راهکاری ندارند. یکی از تجربه شکست خورده ی خرید حمایتی توسط تعاونی روستایی سخن می گوید و دیگری وعده ی صادرات زعفران توسط کشاورزان می دهد ! براستی وزن تئوریک و تجربی این اظهارات چقدر است !؟ هیچ ! چه پشتوانه ای دارند ؟ هیچ ! تاکنون طرح توجیهی از این عزیزان دیده اید !؟
اگر دارند ، بسم الله ! ما آماده ایم که آن را انعکاس دهیم و ظرفیت های علمی و تجربی مجموعه دنیای زعفران را رایگان دراختیارشان قراردهیم.

4️⃣رفتارشان متناقض است !

صبح با صادرکنندگان جلسه میگذارند و عصر به همین افراد می تازند ! صبح از تخصیص اعتبار برای آنها سخن می گویند و عصر آنها را #سلطان و #خائن می نامند !

و اما چند نکته :

✅ اول :
ما قبلا در خصوص شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان مکرر نوشته ایم. بزرگان این دو نهاد از پیشکسوتان صنعت زعفران هستند اما این دو نهاد را بسیار ضعیف و ناکارآمد می دانیم ؛ اما انتساب مشکلات صنعت زعفران به این دو نهاد ادعایی کاملا باطل است .منتسب کنندگان نیز به خوبی از سستی استدلال خویش آگاه اند.

✅ دوم :
از دکتر زنگنه عزیز دعوت می کنیم که فایل صوتی نشست شورای ملی زعفران که دران نرخ ۲۰ میلیون به تصویب رسید را منتشر نمایند تا حقایق بر همگان روشن شود …

✅ سخن پایانی :
خط قرمز دنیای زعفران تنها دو امر است و تمام :

۱- منافع عمومی و
۲- مصالح کشاورزان

در نقد و نظر با هیچ شخصی عقد اخوت نبسته ایم ولو با دوستان و همکاران مان ؛ ولو با رییس اتحادیه که از بزرگان صنعت زعفران است و فردی است دوست داشتنی ، و نه با دکتر زنگنه ی عزیز که گاهی مظلوم واقع می شود.دغدغه ی ما اعتلای صنعت زعفران است و بس.« … إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ »

✅ با دنیای زعفران همراه باشید

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: همه علیه صادرکنندگان زعفران ! / صادرکنندگان چه می گویند ؟ | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

گزارش روزانه بازار زیره و زعفران و پسته در بورس

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

دریافت کد بورسی

درباره ما

مزیت های خرید اشتراک +راهنما