قیمت زعفران در هند، کیلویی چند ؟ تاجران هندی یک کیلو زعفران ایران را چند می خرند ؟

کاهش 30 درصدی مصرف زعفران در هند بر اثر شیوع کرونا

بر اساس گزارش روزنامه اکونومیک تایمز مورخ 7 مهرماه 1399، قیمت زعفران در هند به دلیل افزایش واردات از ایران و افغانستان و همچنین کاهش تقاضای مصرف این محصول در هند طی دو ماه اخیر، با کاهش روبرو بوده است.

در این خبر به نقل از رئیس اتحادیه زعفران هند ادعا شده، واردات زعفران از ایران که بزرگترین صادرکننده زعفران به هند می‌باشد، طی ماه‌های اخیر افزایش داشته و انتظار می رود با آغاز فصل برداشت آن در ماه اکتبر در ایران، واردات این محصول بیشتر و در نتیجه قیمتها کاهش یابد. از طرفی تقاضای مصرف این محصول در خرده فروشی‌ها، تولید شیرینی، صنایع غذایی و همچنین طب سنتی، طی یک سال گذشته (عمدتا ناشی از شیوع کرونا) کاهش 30 درصدی داشته و این موضوع باعث کاهش قیمت آن شده است. با وجود این پیش بینی شده، تقاضای زعفران ممکن است با شروع فصل زمستان و استفاده از آن برای اهداف طب سنتی در فصل سرد سال، افزایش یابد.

بنا بر اظهارات آقای عبدالمجید وانی رئیس اتحادیه زعفران هند، قیمت زعفران ایرانی حدود 50 درصد کمتر از قیمت تولیدی این محصول در کشمیر هند است و نیاز سالانه هند به این محصول 55 تن بوده که تولید داخلی تنها کفاف 6 الی 7 تن را می دهد و هند نیاز خود را در وهله اول از طریق واردات از ایران و سپس از افغانستان تامین می نماید.

به گزارش این روزنامه هم اکنون قیمت زعفران در خرده فروشی‌های هند بین 130 تا 150 روپیه (حدود 2 دلار) در هر گرم و تعرفه واردات این محصول به هند حدود 40 درصد است. طبق بررسی انجام گرفته، بهای هر کیلو زعفران در هند که در سال 2016 معادل 196 هزار روپیه (2925 دلار) و در فوریه سال 2020 (بهمن 1398) به 120 هزار روپیه (1680 دلار) در هر کیلو کاهش یافته است. برخی منابع غیررسمی مدعی هستند تجار هندی این محصول را در حال حاضر با قیمتی حدود 400 دلار در هر کیلو از فروشندگان ایرانی خریداری می‌کنند.

 

ارزیابی و تحلیل زعفران 20 میلیونی ؛ از اثرات روانی و تبلیغاتی تا آثار واقعی

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید