برداشت زعفران از 100 هکتار مزارع زعفران در رباط کریم آغاز شد

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 9, 1399
  • اخبار
میزان تولید زعفران در سال 1400

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم اعلام کرد: برداشت زعفران در ۱۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

علیرضا حیدری روز پنجشنبه ظهار داشت: کشت زعفران طی سال‌های اخیر در این شهرستان مورد استقبال زارعان قرار گرفته و همه ساله برداشت زعفران از اوایل آبان ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰ کیلوگرم زعفران خالص از اراضی کشاورزی شهرستان رباط کریم برداشت شود و کشاورزان روستاهای منجیل‌آباد، یقه، کیکاور، انجم‌آباد و پیغمبر، ۱۲۰ میلیون تومان در هکتار درآمد ناخالص کسب کنند.

وی بر ترویج و جایگزینی گیاهان با نیاز آبی پایین تأکید و اضافه کرد: کشت زعفران به لحاظ دارا بودن صرفه اقتصادی بالا و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

آزادسازی ۲۴ هزار متری در رباط‌کریم

مدیر جهادکشاورزی رباط‌کریم در ادامه از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۴ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی رباط کریم آزادسازی شد و به چرخه کشاورزی بازگشت.

وی افزود: در راستای اجرای دستور مقام محترم قضایی مبنی بر اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با حضور نماینده حقوقی جهاد و یگان انتظامی، ۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل (دیوارکشی و بنا) در روستای حکیم‌آباد شهرستان تخریب و منجر به آزادسازی حدود ۲۴هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شد.

حیدری خاطر نشان کرد: این دیوارکشی‌ها و ابنیه‌های در حال ساخت غیرمجاز، پیش از این توسط ماموران اداره امور اراضی و تیم‌های گشت حفاظت اراضی شهرستان رباط کریم شناسایی و دستور توقف عملیات آنها صادر شده بود.

وی ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان جهت اجرای احکام قضایی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز تاکید کرد: حفظ و حراست از باغ‌ها و اراضی کشاورزی مستلزم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های ذیربط است و جهاد کشاورزی درصدد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است تا از ساخت‌وسازها جلوگیری شود زیرا تخریب ساخت‌وسازها و آزادسازی اراضی مستلزم صرف هزینه برای دستگاه‌های مرتبط و همچنین موجب وارد آمدن خسارت به مالکان اراضی است.

شهرستان رباط کریم در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب غربی از پایتخت واقع است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید