زعفران‌کاران محصول خود را به دفعات وارد بازار کنند

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 5, 1399
  • اخبار
تولید زعفران خراسان - پدیده گل روی گل در بازار زعفران

محمدرضا اورانی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: فروش حجم زیاد زعفران در بازار از سوی کشاورزان موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق، کشاورزان محصول خود را بنا به نیاز و به دفعات وارد بازار کنند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب ثبات در قیمت زعفران و حتی افزایش آن و بهره‌مندی بیشتر کشاورزان و جلوگیری از زیان مالی به آنان می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به خرید حمایتی زعفران از سوی دولت از ۱۴ آبان امسال گفت: با توجه به سقف خرید ۱۰ تن برای هر کشاورز، هدف اصلی از خرید دولت، حمایت از زعفران‌کاران جزء است بنابراین حجم بالای خرید به هیچ وجه مد نظر نیست و صرفا تنظیم بازار و جلوگیری از افت قیمت هدف اصلی در خرید است.

اورانی افزود: اگر کشاورزان توانستند زعفران خود را بالاتر از نرخ اعلامی دولت برای خرید حمایتی در بازار بفروشند حتما این کار را بکنند و اگر نرخ خرید محصول در بازار کمتر از نرخ اعلامی دولت برای خرید بود محصول خود را یا تا زمان افزایش دوباره در بازار نگهدارند و یا به دولت بفروشند.

در قالب طرح خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی تا کنون حدود پنج تن محصول زعفران در پی فعالیت ۱۰ مرکز در شهرستانهای زعفران‌خیز استان خراسان رضوی خریداری شده است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید