فهرست مراکز خرید حمایتی زعفران / تعداد به 10 رسید

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 19, 1399
  • اخبار
مراکز خرید حمایتی زعفران - فرآیند خرید توافقی زعفران

افزایش مراکز خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی

فهرست 10 مرکز خرید حمایتی زعفران

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تعداد مراکز خرید حمایتی زعفران در این استان به ۱۰ مرکز افزایش یافت. طبق اعلام وی، زاوه در حالی هم اکنون به فهرست اضافه شده است که حدود یک ماه از برداشت محصول در این شهرستان گذشته است. اما کاشمر که پیشتر در فهرست خرید حمایتی بود به تازگی در حال ورود به فصل برداشت است!

ایرج ناصری مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرید محصول از امروز از ۶ مرکز خرید در شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، گناباد، تربت‌جام، سبزوار و کاشمر به ۱۰ مرکز افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس از امروز خرید زعفران در مراکز نیشابور، رشتخوار، زاوه و تایباد نیز آغاز شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه محور و هدف اصلی خرید حمایتی زعفران، حمایت از زعفرانکاران خُرد است گفت: در این راستا سقف خرید زعفران از هر زعفران‌کار تا ۱۰ کیلوگرم است.

وی افزود: محصول امسال در دو سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری می‌شود.

خرید حمایتی زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی به نمایندگی از وزارت جهادکشاورزی از روز چهارشنبه هفته پیش در خراسان رضوی آغاز شده است.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی بیش از ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

مراکز خرید حمایتی زعفران - فرآیند خرید توافقی زعفران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید