• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • تایید آمار تحلیلی منتشرشده توسط دنیای زعفران توسط سخنگوی گمرک/ ارزش محاسباتی زعفران صادراتی هر کیلو 611 دلار

تایید آمار تحلیلی منتشرشده توسط دنیای زعفران توسط سخنگوی گمرک/ ارزش محاسباتی زعفران صادراتی هر کیلو 611 دلار

روند صادرات زعفران در سال 99

تایید آمار تحلیلی منتشرشده توسط دنیای زعفران توسط سخنگوی گمرک/ ارزش محاسباتی زعفران صادراتی هر کیلو 611 دلار

جزئیات صادرات 192 تن زعفران در 8 ماهه اول امسال

80 درصد زعفران صادراتی به 5 کشور نخست واردکننده ارسال می شود

در حالیکه دنیای زعفران پیش از این جزئیات صادرات زعفران در 8 ماهه اول امسال را استخراج و به صورت تحلیلی ارائه کرده بود، سخنگوی گمرک ضمن تایید صادرات 192 کیلوگرم زعفران در 8 ماهه اول امسال، جزئیاتی در خصوص مقاصد  و ارزش زعفران صادراتی ایران و نوع بسته بندی آن ارائه کرد. گزارش تحلیلی دنیای زعفران به همراه نمودار صادرات ماهانه و سالانه را در پیوند زیر بخوانید:

تاملی بر روند صادرات زعفران در سال 99 و دو دهه گذشته؛ ثبت یک رکورد و انتظار برای رکورد دیگر+نمودار ماهانه و سالانه

ارزش زعفران صادراتی 611 دلار

به گزارش گمرک ایران، سخنگوی گمرک گفت: در هشت ماه نخست سال ۹۹، بیش از ۱۹۲ تن زعفران به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۵۱۱ هزار دلار به ۵۳ کشور دنیا صادر شده است. به این ترتیب ارزش متوسط هر کیلوگرم زعفران صادراتی 612 دلار بوده است. البته ارزش صادراتی بر اساس نرخ پایه گمرکی محاسبه و ارائه می شود که ممکن است با واقعیت کاملا متفاوت باشد.

صادرات 80 تا 84 درصد زعفران فقط به 5 کشور

به گزارش خبرگزاری موج سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: زعفران یکی از کالا‌های خاص ایرانی است که از گذشته دارای مزیت صادراتی است و بیش از ۹۰ درصد تولید آن در کشورمان انجام می‌شود. وی افزود: صادرات زعفران در ۸ ماهه امسال ۱۹۲ هزار و ۳۴ کیلوگرم به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۳۳ دلار بوده که بیش از ۸۰ درصد وزن و ۸۴ درصد ارزش صادراتی آن به پنج کشور از ۵۳ کشور خریدار زعفران ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

هنگ کنگ بزرگترین وارکننده زعفران از ایران

لطیفی در خصوص میزان صادرات به پنج کشور نخست خریدار زعفران ایرانی توضیح داد: هنگ کنگ با خرید ۵۳ هزار و ۱۴۷ کیلوگرم به ارزش ۳۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۷۱۲ دلار، اسپانیا با ۳۳ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۹۱ دلار، امارات متحده عربی با ۳۱ هزار و ۴۱۴ کیلوگرم و ارزش ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۵۱۷ دلار، افغانستان با ۱۷ هزار و ۹۹۲ کیلوگرم و ارزش ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۸۳ دلار و چین با ۱۸ هزار و ۵۹۸ کیلوگرم و ارزش ۱۰ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۶۰ دلار، به ترتیب پنج کشور خریدار زعفران ایرانی در ۸ ماه سال ۹۹ بودند.

وی در خصوص سایر کشور‌های خریدار زعفران ایرانی گفت:عمان با بیش از ۵.۶ میلیون دلار، کویت با ۲.۷ میلیون دلار، قطر با ۱.۹ میلیون دلار، ماکائو با ۱.۴ مبلیون دلار و تایوان با ۱.۲ میلیون دلار، کشور‌های ششم تا دهم خرید زعفران ایرانی در این مدت بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص سایر کشور‌ها افزود: ویتنام، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، بحرین، سوئد، هلند، بلژیک، انگلستان، کانادا، آلمان، هند، سوئیس، مالزی، ترکیه، عراق، اندونزی، پرتغال، ژاپن، آفریقای جنوبی، دانمارک، یونان، تایلند، سنگاپور، کره جنوبی، اتریش، روسیه، نیوزیلند، موریس، آذربایجان، فیلیپین، لهستان، نروژ، رومانی، کنیا، لبنان، استونی، اسلواکی، بلغارستان، پاکستان، کرواسی، آمریکا و قزاقستان، به ترتیب از دیگر خریداران زعفران ایرانی بودند.

تعرفه های گمرکی زعفران چیست؟

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در پایان گفت:زعفران به صورت فله، پودر و در بسته بندی زیر ۳۰ گرم و بالای ۳۰ گرم با کد تعرفه‌های ۰۹۱۰۲۰۱۰، ۰۹۱۰۲۰۳۰ و ۰۹۱۰۲۰۹۰ صادر شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید