• صفحه خانگی
  • >
  • گزارش
  • >
  • سرنوشت زعفران 20 میلیونی چه شد؟ چرخش از بخش خصوصی به دولتی و دیگر هیچ

سرنوشت زعفران 20 میلیونی چه شد؟ چرخش از بخش خصوصی به دولتی و دیگر هیچ

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 11, 1399
  • گزارش
زنگنه در جلسه با کسانی که ظاهرا مافیای زعفران هستند!

سرنوشت زعفران 20 میلیونی چه شد؟

چرخش از بخش خصوصی به دولتی و دیگر هیچ!

قبل از فصل برداشت، جلسه ای بین نمایندگان مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برگزار و قیمت 20 میلیون تومان برای خرید زعفران نگین تصویب شد. اما همانگونه که از ابتدا معلوم بود، ره به جایی نبرد. اما علت چه بود؟ رئیس اتحادیه صادرکنندگان علت را در عدم پرداخت تسهیلات طرح می داند.

به گزارش ایرنا، رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: نشستی در مهرماه امسال با حضور نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با فعالان حوزه زعفران در مشهد برگزار و قیمتهایی برای خرید زعفران تعیین شد مشروط به اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید زعفران پرداخت شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات منوط به این مهم بود که زعفران به قیمت تعیین شده از کشاورزان خریداری شود در حالی که از ۱۰ مهرماه تاکنون یک ریال نیز از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریالی به صادرکنندگان زعفران برای خرید این محصول به نرخهای پیشنهادی، پرداخت نشده است.

میری ادامه داد: در ابتدا صادرکنندگان حتی ۲۰ درصد بالاتر از قیمت تعیین شده زعفران را از کشاورزان خریداری کردند اما نقدینگی آنان به انتها رسید و به دلیل کمبود نقدینگی قادر به خرید زیاد زعفران از کشاورزان نبودند.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی نیز با نرخی پایین تر از قیمت تعیین شده در نشست مهرماه، زعفران را از کشاورزان به صورت بازپرداخت مدت دار خریداری کرد.

دنیای زعفران: گفتنی است در ابتدای فصل قیمت زعفران نوبرانه و باکیفیت تا 25 میلیون تومان رسید اما خیلی زود قیمت ها ریزش کرد.

میری در همان ابتدا اعلام کرد که تا تسهیلات مربوطه دریافت شود، فصل زعفران تمام می شود! چرا که بانک ها وثیقه میخواهند و تشریفات دارند.

زنگنه نماینده تربت، بعدا اعلام کرد که اعتبار مربوطه به بخش خصوصی پرداخت نمی شود و به تعاون روستایی داده می شود تا زعفران را از مردم بخرد. البته تعاون روستایی هم هنوز پول مردم را نداده است!

لذا سرنوشت طرح زعفران 20 میلیونی با چرخش از بخش خصوصی به دولتی مختومه شد و این طرح بی نتبجه رها شد. زعفران هم الان در بازار نهایتا 14 میلیون تومان است!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید