• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • همکاری وزارت دادگستری با مجلس، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی برای حمایت از تولید و صادرات زعفران

همکاری وزارت دادگستری با مجلس، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی برای حمایت از تولید و صادرات زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • دی 13, 1399
  • اخبار

برگزاری نشست مجازی با محوریتِ مالکیت فکری  تولید و صادرات زعفران ایرانی

همکاری وزارت دادگستری با مجلس، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی برای حمایت از تولید و صادرات زعفران

در نشستی که با عنوان تبیین ابعاد تجاری ـ اقتصادی مالکیت فکری و بهره‌مندی از ظرفیت کنوانسیون‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی مرتبط، برای حمایت از توسعه سهم بازار زعفران ایرانی برگزار شد بر همکاری وزارت دادگستری با سایر بازیگران صنعت زعفران برای حمایت از تولید و صادرات زعفران و افزاییش سهم ایران از بازار جهانی این محصول تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، نشست مجازی «تبیین ابعاد تجاری ـ اقتصادی مالکیت فکری و بهره‌مندی از ظرفیت کنوانسیون‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی مرتبط، برای حمایت از توسعه سهم بازار زعفران ایرانی» در وزارت دادگستری برگزار شد.

معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در این نشست، با تشریح راهبرد ملی تقویت رقابت‌پذیری و صادرات زعفران به عنوان محصول مهم کشاورزی کشور اظهار داشت: حمایت از حقوق مالکیت فکری برای افزایش صادرات زعفران و بهره‌برداری بهینه از بازارهای صادراتی، موضوعی راهگشاست، چرا که از این ‌طریق، درآمد تولیدکنندگان از طریق حمایت از علامت و شهرت زعفران ایرانی افزایش می‌یابد نه از طریق افزایش هزینه ها.

حکمت‌نیا همچنین با اشاره به ضرورت تعریف یک برنامه عملیاتی برای طراحی و اجرای راهبرد ملی تولید و صادرات زعفران گفت: نباید در این‌ زمینه تنها به طرح سیاست‌های کلی بسنده کرد.

محمدصادق آزمندیان مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی نیز در این همایش گفت: در طراحی و اجرای برنامه عملیاتی حمایت از تولید و صادرات زعفران، وزارت دادگستری با مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی ایران همکاری مستمر خواهد داشته و شورای ملی زعفران، اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای مقصد صادرات و انجمن صادرکنندگان زعفران نیز در این امر مشارکت خواهند نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید