توثیق گواهی سپرده کالایی زعفران چیست؟

  • توسط دنیای زعفران
  • تیر 20, 1400
  • اخبار
اوسک زعفران - گواهی سپرده کالایی زعفران

توثیق گواهی سپرده زعفران چیست؟

فراهم شدنِ امکان دریافت وام به پشتوانه زعفران ارائه شده به بورس به زودی

بورس کالا در نظر دارد طرحی را اجرایی کند که بر اساس آن افراد بتوانند به پشتوانه زعفران(گواهی سپرده کالایی زعفران) ارائه شده به انبارهای بورسی، وام بگیرند. طبق این طرح کشاورزان میتوانند در فصل زعفران، محصول خود را در انبارهای بورسی گواهی کنند و به جای فروش آن، تسهیلات بگیرند. فرض این است که با این کار از فشار عرضه در فصل برداشت کاسته خواهد شد.

در این خصوص، فلاح، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با اشاره به حمایت و اعطا تسهیلات به زعفران‌کاران توسط بانک‌های عامل، اضافه کرد: بورس کالای ایران منطبق بر مدلی که فائو به کشورهای دنیا توصیه کرده و با همکاری بانک‌های مختلف کشور در نظر دارد در فصل برداشت زعفران توثیق گواهی سپرده کالایی زعفران را اجرایی نماید.

امید به رونق بورس و گواهی سپرده کالایی زعفران

وی ادامه داد: در این مدل کشاورزان با سپردن زعفران به انبارهای بورس و وثیقه کردن آن اقدام به دریافت تسهیلات از بانک خواهند کرد. اجرای این مدل می‌توان فشار عرضه در فصل برداشت زعفران را کاهش دهد و مانع از افت قیمت زعفران در بازار شود.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران ابراز کرد: با شفاف‌تر شدن مشخصات زعفران طبق نمونه بورس و اعطای تسهیلات به کشاورزان بورس کالای ایران امیدوار است صادرکنندگان و کشاورزان بیشتری خرید و فروش زعفران خود را در قالب معاملات بورس انجام دهند و بازار زعفران در بورس عمق بیشتری پیدا کند تا در آینده قیمت بورس به مرجع قیمت زعفران در بازار داخلی و خارجی تبدیل شود.

منبع: کالاخبر/ اظهارات در جلسه هم اندیشی صادرکنندگان و بورس کالا، تیرماه 1400، مشهد

برای آشنایی با گواهی سپرده کالایی زعفران به قیمت آموزشی دنیای زعفران بروید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید