پیش ­بینی افزایش قیمت زعفران در سال 1403

  • توسط دنیای زعفران
  • فروردین 5, 1403
  • اخبار
پیش­ بینی افزایش قیمت زعفران

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد مطرح کرد:

پیش ­بینی افزایش 30 درصدی قیمت زعفران در سال 1403

زینلی مجری طرج گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ضمن پیش­ بینی افزایش قیمت زعفران در سال 1403 (تا شهریورماه) گفت: به دلیل کمبود زعفران که وجود دارد افزایش قیمت را در این حوزه خواهیم داشت. وی با اشاره به بارندگی ها میزان تولید در سال جدید را نیز افزایشی پیش بینی کرد.

به گزارش دنیای زعفران، تولید طلای سرخ در 3 سال گذشته (1400 تا 1402) شدیدا کاهشی بوده است و بین 30 تا 60 درصد پایین تر از میزان متعارف سالانه بوده است. بر این اساس قیمت زعفران در سال گذشته حدود 140 درصد رشد کرد و از 38 میلیون تومان در انتهای سال 1401  به بیش از 90 میلیون تومان در انتهای سال 1402 رسید. اکنون در ابتدای سال جدید نیز قیمت ها صعودی است و آقای زینلی پیش­ بینی افزایش قیمت زعفران تا شهریورماه را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: مرور هفتگی؛ زعفران 90 میلیون تومانی شد/ چرا اتی باز ماند؟

پیش بینی افزایش قیمت زعفران تا شهریورماه به میزان 30 درصد

حسین زینلی، مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چشم انداز گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۳ در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پیش بینی ما این است که در مورد گیاه زعفران قیمت زعفران تا اواسط سال (تا اواسط شهریور ماه) بسیار افزایش پیدا کند و به طور قابل ملاحظه‌ای به دلیل کمبود زعفران که وجود دارد افزایش قیمت را در این حوزه خواهیم داشت.

زینلی افزود: این افزایش قیمت در بازار داخل و همچنین بازار‌های بین المللی رقم خواهد خورد. به نحوی که پیش بینی ما این است که قیمت زعفران تا ۳۰درصد افزایش پیدا کند و البته امیدواریم کشاورزان بتوانند از این موضوع منتفع شوند.

پیش بینی بهبود تولید زعفران در 1403

وی برای سال جدید نیز گفت: پیش بینی این است اگر مشکلات دیگری به وجود نیاید تولید گیاه زعفران در سال ۱۴۰۳ به طور مناسب خواهد بود و با توجه به اینکه انبار‌های زعفران هم در حال خالی شدن هستند احتمال دارد در شرایط خوب بودن تولید در ادامه قیمت زعفران مناسب‌تر شود. به عبارت ساده‌تر امیدواریم در سال جدید تولید زعفران به دلیل بارندگی‌هایی که داشتیم و تولید به طور مناسب‌تر باشد و تا ۳۰ درصد افزایش تولید را هم در سال جدید داشته باشیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که کاهش تولید زعفران در سالی که گذشته چه میزان بود گفت: سال قبل حدود ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشتیم که عمدتا به دلیل سرمازدگی و خشکسالی بود. اما در پایان سال به دلیل بارندگی‌هایی که رخ داد و عدم سرمازدگی‌ها ما را امیدوار کرده تا در سال جدید افزایش ۳۰ درصدی تولید را داشته باشیم.

منبع خبر افزایش قیمت زعفران

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: قیمت زعفران در بازارهای مختلف؛ بازار زعفران هم جهت با دلار | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید