مصاحبه مفصل مصطفوی درباره اقتصاد زعفران

  • توسط دنیای زعفران
  • مرداد 13, 1400
  • اخبار
اقتصاد زعفران از نگاه مصطفوی

مصاحبه مفصل مصطفوی باز هم با معرفی ایده ها و طرح های جالب و خاص و بعضا عجیب درباره اقتصاد زعفران

از ارز دیجیتال زعفرانی تا واکسن کرونای زعفرانی

سیداحسان مصطفوی که با 2-3 سالی است با ایده اوسک به مرد اول حوزه رسانی ای زعفران تبدیل شده است در مصاحبه ای که امروز در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ شده از ایده ها و طرح های جدید خود در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد زعفران سخن گفته است. البته تجربه نشان داده است که وی بسیاری از موضوعات را از زمانیکه  در مرحله ایده است با سرعت رسانه ای می کند و لذا درک اینکه موضوعات مطرح شده چقدر جدی و اجرایی است آسان نیست. با همه اینها از ایشان به خاطر این سطح از انرژی و تحرک و ایده پردازی در حوزه زعفران تشکر میکنیم.

در ادامه برخی ایده های مطرح شده در این مصاحبه را از زبان آقای مصطفوی میخوانیم. به نظر میرسد موضوع تعیین یک روز به عنوان ورز ملی زعفران، یکی از بهترین و عملی ترین اقدامات ایشان باشد که به گفته خودش در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تصویب است.

روزملی زعفران: یکی دیگر از اقدامات OSEC رایزنی برای معرفی روز ۲۷مهرماه هرسال به‌عنوان روز ملی زعفران است که مورد اقبال مسوولان مربوطه قرار گرفته و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در حال تصویب است.

پالایشگاه: برای جلوگیری از خام‌فروشی زعفران و همچنین توجه به صنایع تبدیلی این محصول؛ اقدام به ارائه ایده راه‌اندازی پالایشگاه ملی زعفران در دفتر تحقیق و توسعه OSEC کرده‌ایم. در این پالایشگاه مراحل مختلف از فرآوری محصول، همچنین بهبود و توسعه آن دیده ‌شده است. ایشان ایجاد بزرگ‌ترین مرکز فرآوری زعفران در دنیا را در همین راستا معرفی کرده و افزودند این مرکز در شهرک صنعتی توس مشهد و با ۱۸هزار مترمربع مساحت، با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در حال احداث است.

ارز دیجیتال زعفرانی!: موضوع دیگر راه‌اندازی ارز دیجیتال به پشتوانه زعفران به نام ردگلد است. بر این اساس هر واحد ارز ردگلد معادل یک گرم زعفران باکیفیت است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید این ارز علاوه بر نگهداری راحت و آسان زعفران با شرکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری آن، سرمایه موردنیازِ تولید را تامین و در سود تولید و ارزش‌افزوده زعفران سهیم شوند

اقتصاد زعفران و مزارع الگویی زعفران: قرار است مزارع الگویی زعفران را راه‌اندازی کنیم تا هر نخبه‌ای که در حوزه تکنولوژی و دانش فنی، می‌تواند خدماتی را در این حوزه ارائه کند، به‌ کار گیریم. نام این مزارع را دهکده پایدار زعفران نهاده‌ایم. در این مزارع کاشت، داشت، برداشت، کود دهی، پاک‌سازی و سایر عملیات مربوط به تولید زعفران با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و بدون دخالت دست انجام خواهد شد. در این مزارع از انرژی خورشیدی برای تامین برق، از پهپاد جهت رصد و شناسایی، از سنسورها برای اخذ اطلاعات مربوط به خاک و از روبات‌ها در بخش‌های مختلف تولید استفاده خواهد شد.

ماجرای زعفران و واکسن: زعفران به دلیل اینکه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ماده‌ای سودمند برای انسان است، زعفران اکسیژن‌رسانی را افزایش می‌دهد. بر این اساس طی تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه واکسن و سرم­‌سازی رازی و سازمان OSEC، در تولید واکسن کووپارس در درمان بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد.

سازمان جهانی مدیریه زعفران - مصطفوی

متن کامل اظهارات آقای مصطفوی را می توانید در روزنامه دنیای اقتصاد بخوانید:

در گفت‌وگو با بنیان‌گذار سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران بررسی شد

اقتصاد زعفران نظام‌مند می‌شود

درباره قیمت و اقتصاد زعفران این خبر را هم بخوانید:

میری و مصطفوی درباره قیمت زعفران چه گفتند؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید