تثبیت سقف قیمت زعفران ، رسیدنِ جامانده ها

  • توسط دنیای زعفران
  • شهریور 7, 1400
  • اخبار
سقف قیمت زعفران

تثبیت سقف قیمت زعفران ، رسیدنِ جامانده ها

آتی بازان به آینده بد بین اند یا به معاملات گواهی؟

سقف قیمت زعفران در بورس تقریبا ثابت مانده است اما جامانده ها در حال کم کردن فاصله خود با محدوده بالایی قیمت هستند.

زعفران در بورس (گواهی سپرده) درگیر یک وضعیت دوگانه است؛ نمادهایی که در محدوده 15 میلیون و بیشتر معامله می شدند تثبیت شده و یا منفی اند اما نمادهایی که پایین تر بوده به مرور خود را به محدوده 14.5 رساندند. در واقع سقف قیمت زعفران در بورس طی دو هفته اخیر تقریبا ثابت مانده است.

گفتنی است پیشتر اختلاف حدود 1.5 میلیونی بین نمادهای مختلف ایجاد شده بود که الان به حدود 500 هزار تومان کاهش یافته است

افت سحرخیز، سقف قیمت زعفران در اختیار نوین

امروز نماد نگین سحرخیز با افت 550 هزار تومانی به 14.9 میلیون تومان رسید.  البته نگین نوین به قیمت 15.7 میلیون تومان رسیده است که علی القاعده این قیمت واقعی نیست و در اثر معاملات کنترل شده در حجم پایین است.

گفتنی است از اواخر مردادماه حجم معاملات در گواهی سپرده بسیار کاهش یافته است. امروز هم فقط  حدود 32 کیلوگرم زعفران در گواهی سپرده معامله شد. دیروز هم حجم معاملات فقط 8 کیلوگرم بود

سقف قیمت زعفران

 قیمت اتی اندکی منفی شد

نکته جالب اینکه قیمت نگین آتی شهریور به 13.8 میلیون تومان رسیده است در حالیکه کمترین قیمت نقدی 14.4 میلیون تومان است! نگین تحویل آبان نیز منفی است. این اتفاق عجیب نتیجه یکی از اتفاقات زیر است؛ یا آتی بازان به آینده بسیار بدبینند ویا قیمت های فعلی گواهی را واقعی نمی دانند.

امروز دلار در بازار آزاد هم نزولی شد و به محدوده 27.5 بازگشت. دلار طی روزهای گذشته تا 28.5 هم بالا رفته بود. افت دلار منجربه افت بورس و طلا نیز شده است. اما زعفران فعلا واکنشی به بازار ارز ندارد. در خصوص علل افت نرخ دلار اینجا بیشتر بخوانید: سه دلیل افت نرخ دلار

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید