• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • از “برگزاری دوره آموزشی – ترویجی اصول کشت زعفران در جلفا” تا “مزرعه تحقیقاتی زعفران در دانشگاه آزاد اسلامی”

از “برگزاری دوره آموزشی – ترویجی اصول کشت زعفران در جلفا” تا “مزرعه تحقیقاتی زعفران در دانشگاه آزاد اسلامی”

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 14, 1400
  • اخبار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری بیش از 100 نفر روز کلاس آموزشی ـ ترویجی اصول کشت زعفران برای متقاضیان توسط اداره ترویج مدیریت با همکاری اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستاهای لیوارجان و ارسی و پادگان شهید فراشی جلفا خبر داد.

رضا عباسی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت راهی عملی و بسیار مطمئن برای کاهش برداشت از آبهای زیرزمینی و افزایش بازدهی اراضی کشاورزی بوده و یکی از علل بحران کم آبی، مصرف بی رویه آب در کشت برخی از محصولات کشاورزی می باشد، گفت: کشت زعفران جهت مقابله با بحران آب مصداق بارز این تحول عظیم است و کشت این گیاه در مناطق کم آب توصیه می شود.

وی افزود: در همین راستا و ترویج تغییر الگوی کشت و کشت محصولات کم مصرف در آب، با هماهنگی اداره ترویج جهاد کشاورزی جلفا کلاس آموزشی- ترویجی کشت و پرورش زعفران در سطح شهرستان برگزار گردیده است.

مزرعه تحقیقاتی زعفران در دانشگاه آزاد اسلامی به ثمر نشست

مهدی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در اوز از برداشت محصول از زمین‌های زراعی و تحقیقاتی کشت زعفران در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز تا یک ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا کشت و برداشت زعفران از سالی یک‌مرتبه به دومرتبه افزایش پیدا کند تا این محصول به شاخصی(نشان) در کار مشترک دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز و مجری حقیقی طرح تبدیل شود.

مجری کشت و تولید زعفران در زمین‌های تحقیقاتی و زراعی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز ابراز امیدواری کرد که علاوه بر زعفران، روی سایر گیاهان زراعی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا به محصول قابل بازدهی برسند.

به گزارش آنا، کشت زعفران اسفند ۱۳۹۹ در مزرعه زراعی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آغاز شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید