تعاون روستایی هم به ضعف مکانیزاسیون زعفران اعتراف کرد

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 19, 1400
  • اخبار
قادری فر؛ ضعف مکانیزاسیون زعفران

تعاون روستایی هم به ضعف مکانیزاسیون زعفران اعتراف کرد

قادری فر: روش های کاشت و برداشت زعفران مربوط به 100 سال قبل است

عقب ماندگی و ضعف در مکانیزاسیون زعفران مدتهاست که شرایط را بر کشاورزان و حتی صادرکنندگان سخت کرده است اما مسئولان اخیرا به این موضوع توجه میکنند.

امروز سرپرست سازمان تعاون روستایی گفت: فرآیند مکانیزاسیون در کاشت و برداشت زعفران ضعیف است و همچنان از شیوه سنتی ۱۰۰ سال قبل استفاده می‌شود که در این زمینه باید از ماشین آلات جدید از جمله ماشین برداشت گل زعفران که در کشور ساخته شده استفاده شود.

گفتنی است اخیرا زنگنه نماینده مجلس نیز بر ضعف مکانیزاسیون کشاورزی تاکید کرده و گفته بود باید جهت رفع ضعف مکانیزاسیون زعفران حمایت هایی انجام شود. در این خصوص اینجا بیشتر بخوانید:

زنگنه مطرح کرد: حمایت از روش های مکانیزه فرآوری زعفران

به گزارش ایرنا، اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز خرید حمایتی زعفران شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی افزود: با تدبیر دولت سیزدهم، وزیر جهاد کشاورزی در اقدام انقلابی خرید تضمینی زعفران را مطرح کرده که خرید این محصول تا سال آینده ادامه دارد و کشاورزان دغدغه فروش محصول زعفران خود را نداشته باشند.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم زعفران به عنوان قیمت کف مشخص شده و تا پایان شهریور سال آینده در این زمینه حضور مستمر داریم و اجازه سوء استفاده به دلال ها را نمی دهیم.

قادری فر؛ ضعف مکانیزاسیون زعفران

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده امسال سال خوبی برای زعفرنکاران است و باید از خام فروشی آن پرهیز شود و زعفران که طلای سرخ است باید برای کشاورز ارزش افزوده داشته باشد.

مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان زاوه در اداره تعاون روستایی این شهرستان مستقر است و  زعفران را از کشاورز دریافت و وزن و عیار آن را مشخص کرده و خریداری می کند.

دولت آباد، مرکز شهرستان ۶۸ هزار نفری زاوه در ۱۷۵ کیلومتری مشهد واقع است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید