• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت افتتاح شد/وعده پرداخت سریع به کشاورزان

مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت افتتاح شد/وعده پرداخت سریع به کشاورزان

  • توسط دنیای زعفران
  • مهر 20, 1400
  • اخبار

افتتاح مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌حیدریه

مشکلی در پرداخت وجوه حاصل از خرید زعفران نداریم

در حالی دیروز طی مراسمی مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت حیدریه افتتاح شد که معمولا تعاون روستایی ها مرکز خرید هستند. در حاشیه این مراسم زمان پرداخت پول کشاورزان حداکثر 20 روز بعد از تحویل محصول اعلام شد و تصریح شد که مشکلی درپرداخت پول کشاورزان نداریم.

گفتنی است هرساله یکی از مهمترین چالش های خرید حمایتی تاخیر قابل توجه در پرداخت پول کشاورزان بوده است که حال باید دید با  مصوبات مجلس و جهاد کشاورزی این روند تسهیل خواهد شد یا خیر؟ در خصوص این بسته اینجا بیشتر بخوانید: بسته سیاستی حمایت از زعفران ابلاغ شد

در این مراسم، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در دستورالعمل خرید حمایتی زعفران مبلغ مناسبی از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شده و مشکلی برای پرداخت وجوه حاصل از خرید حمایتی این محصول نداریم.

اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌حیدریه طی گفتگو با خبرنگاران افزود: وجوه مربوط به خرید زعفران از کشاورزان حداکثر ظرف ۲۰ روز پس از خرید این محصول توسط مراکز خرید پرداخت می شود.

وی ادامه داد: دستورالعمل خرید تضمینی زعفران تصویب و به واحدهای تعاون روستایی خراسان رضوی ابلاغ شده و امروز با عاملیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کار مراکز خرید حمایتی زعفران را آغاز می کنیم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت زعفران در مهر ماه جاری تا پایان سال زراعی در آخر شهریور ماه سال آینده در کنار کشاورزان هستیم تا دلال ها نتوانند به این محصول ارزشمند طمع کنند.

وی افزود: حضور بخش خصوصی قدرتمند در تربت‌حیدریه در رفع نگرانی کشاورزان و تکمیل زنجیره ارزشمند زعفران اثرگذار است.

قادری فر ادامه داد: به رغم اینکه تولید ۹۴ درصد زعفران جهان به ایران و استانهای خراسان اختصاص دارد، سهم بازار جهانی آن برای ما کمتر از پنج درصد است که باید به زنجیره ارزش ساز محصول زعفران توجه ویژه شود.

وی گفت: برای پرداختن به زنجیره ارزش زعفران نیازمند ورود نوآوری و دانش روز در صنعت زعفران هستیم که مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان با کمک دانشگاه ها و مراکز علمی خراسان رضوی به مرکز ملی نوآوری زعفران تبدیل می‌شود.

مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌حیدریه، زعفران را از کشاورز دریافت و وزن و عیار آن را مشخص کرده و خریداری می کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید