• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد

صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد

  • توسط دنیای زعفران
  • فروردین 11, 1401
  • اخبار
مصرف زعفران- صندوق حمایت از توسعه زعفران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز فعالیت صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی خبر داد.

گفتنی است راه اندازی صندوق حمایت از توسعه زعفران مدتهاست مطرح است و جزو مصوبات دولت در شهریورماه امسال نیز بود و قرار بود تا انتهای سال قبل راه اندازی شود.

به گزارش ایسنا، سید جواد ساداتی‌نژاد عصر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که در سالن‌ همایش‌های صداوسیمای خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۸۵۰ هزار هکتار در خراسان رضوی زمین کشاورزی وجود دارد که سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول می‌دهد و ۴۳ هزار میلیارد تومان درامد سالانه دارد و ۱۸.۵ درصد اشتغال مستقیم ایجاد کرده است که با صنایع وابسته می‌شود ۳۴ درصد اشتغال‌زایی و ۶.۷ درصد تولید ناخالص استان را شامل می‌شود.

وی افزود: استان چند مشکل اساسی دارد. ۴۸ هزار کیلومتر کانال و نهر سنتی دارد که ۲۳ هزار کیلومتر آن ساماندهی شده و از مابقی، اتلاف آب داریم. ۷۰۰۰ قنات در خراسان رضوی وجود دارد که در مجموعا ۶۳ هزار کیلومتر طول دارند و فقط ۵۰۰۰ کیلومتر آن‌ها مرمت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۱۵ هزار هکتار زمین در استان مستعد سامانه‌های آبیاری است و ۳۵ درصد تکمیل شده است. ۲۳ درصد زمین‌ها سند دارد. مازاد ظرفیت صنایع فراوری در این استان داریم. ۵۸ واحد رب گوجه در استان داریم که اکنون یک سوم این واحدها فعالیت می‌کنند. ۳۱ کارخانه آرد داریم که ۳۰ درصد این تعداد، فعال اند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت بسته بندی زعفران استان ۶۵۰ تن است ولی ۳۰ درصد این ظرفیت اکنون فعال اند، گفت: راهکار این است که صنایع تبدیلی در این استان بالاتر از ظرفیت انجام شود و واردات از کشورهای دیگر داشته باشیم تا از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه نهاده مورد مورد نیاز خراسان رضوی، از بندر امام به این استان وارد می‌شود، عنوان کرد: باید از بنادر دیگر نهاده به این استان وارد شود تا هزینه تولید کاهش یابد. ۲۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این سفر مربوط به بخش کشاورزی این استان است که ۶۰۰ میلیارد آن صرف مرمت قنات خواهد شد. صندوق حمایت از توسعه زعفران در استان با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه از اعتبارات مصوب این سفر آغاز به کار می‌کند.

مصرف زعفران- صندوق حمایت از توسعه زعفران

در این خصوص اینجا بیشتر بخوانید: تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت عفران / در این مصوبه آمده بود:

۸) شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مکلف است حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت زعفران با مشارکت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زنجیره ارزش زعفران اقدام کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید