فراز و فرود قیمت زعفران بورسی ؛ یک مرور تحلیلی

فراز و فرود قیمت زعفران بورسی

فراز و فرود قیمت زعفران بورسی در 9 ماه گذشته

فراز و فرود قیمت زعفران بورسی از پاییز گذشته گذشته عجیب بوده است. زعفران در 9 ماه اخیر فراز و فرودها و تجربیات جدیدی داشته است. قیمت ها از حدود 24 میلیون تومان در فصل شروع شد و چند بار تا سقف تاریخی 43 م.ت بالا رفت.

دور اول رشد در اثر کاهش شدید تولید از مهر تا نیمه اذر و سپس تا نیمه دیماه رخ داد و بازارها همگن بودند. در نیمه دیماه قیمت ها در بورس 43 میلیون تومان را تجربه کردند. برخی انتظار داشتند و برخی وعده دادند که قیمت ها تا 60 میلیون تومان رشد میکند اما واقعیت چیز دیگری بود.

چرا که بعد از ان وارد یک دوره افت نسبتا شدید تا 33 میلیون تومان شدیم. این روند نزولی تقریبا دو ماه طول کشید تا اینکه در اسفندماه شاهد اتفاقات جدید در زعفران بودیم. بازیگران جدید و اتفاقات جدید نقش به سزایی در فراز و فرود قیمت زعفران بورسی داشت.

فراز و فرود قیمت زعفران بورسی

یک قرارداد منتشر شد که یک شرکت بزرگ زعفرانی با یک کارگزاری قراردادی هزار میلیارد تومانی امضا کرده است تا صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری را وارد بازار زعفران و سرمایه گذاری در ان کند. ساز و کار مربوطه هم جالب بود. اینجا بیشتر بخوانید:

بازیگران جدید زعفران بورسی و روزهای خاص زعفران

خلاصه اینکه، اواخر سال گذشته قیمت ها تا محدوده 33 افت کرد اما از نیمه اسفند شاهد حضور گسترده صندوق ها و یک رشد قابل توجه بودیم. البته طی این مدت شاهد حبابی شدن قیمت بورس نسبت به بازار هم هستیم

در روزهای اخیر سقف قیمت 43 میلیون تومان هم موقتا شکسته شد اما بازار فعلا به زیر این سطح برگشته است. جابه جاشدن صندوق ها و سررسیدنشدن اختیارمعامله ها نقش مهمی در نوسان قیمت زعفران بورسی در دوره اخیر داشته است.

همچنین بخوانید:

آمار صادرات زعفران در بهار 1401 و نگرانی های تحلیلی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید