بازار نقدی و وضعیت قیمت گل زعفران در اول آبان ماه

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 2, 1401
  • اخبار
وضعیت قیمت گل زعفران

بازار نقدی و وضعیت قیمت گل زعفران در اول آبان ماه

پارسال این موقع، گل چند بود؟

وضعیت قیمت گل زعفران در اولین روز آبان­ماه مهم بود؛ آغاز افت قابل توجه قیمت ها. بازار از 1350 در روز قبل حداقل 200 هزار تومان در هر سه کیلوگرم افت را تجربه کرد.

به گزارش دنیای زعفران قیمت هر کیلوکرم با این افت به بازه 350 تا 400 هزار تومان کاهش یافت. این در حالی است که سال قبل این روزها ( انتهای مهر و اوایل آبان) وضعیت گل زعفران متفاوت بود و در محدوده 200 هزار تومان نوسان میکرد و البته از این میزان هم پایین تر نیامد

البته آن موقع قیمت نقدی هم بین 20 تا 25 میلیون تومان در نوسان بود و کسی از جهش قیمت ها تا محدوده 40 میلیون تومان مطمئن نبود.

تفاوت اساسی این است که پارسال بازار به صورت مداوم تا انتهای فصل برداشت افزایشی بود و امسال تاکنون به صورت مداوم کاهشی بوده است.

وضعیت بازار نقد زعفران اول آبان 1401

بازار نقد در زعفران نو دیروز نیز شاهد کاهش قیمت بود.بدین ترتیب , پوشال نو به ۳۵ و نگین نو نیز به رقم ۳۷.۵ کاهش یافت. زعفران پارسالی البته بدون تفاوت به قیمت خویش باقی ماند. البته , باید بدین نکته توجه داشت که زعفران پارسالی چندانی در بازار مشاهده نمی شود و همین امر نیز موجب ثبات نسبی قیمت آن شده است.

با کاهش امروز نگین امسالی , فاصله بازار نقد با قیمت اعلامی خرید تضمینی افزایش یافت.

وضعیت قیمت گل زعفران اول آبان 1401

قیمت گل زعفران نیز مقداری کاهش یافت و آمروز در محدوده هریک کیلو ۱.۰۵۰.۰۰۰ تا ۱.۱۵۰.۰۰۰ مورد معامله قرار گرفت.در این روزها شاهد افزایش برداشت گل زعفران از مزارع می باشیم.

به این ترتیب یک پیش­بینی منطقی درباره بازار این است که تا اوج برداشت (احتمالا نیمه آبان­ماه) شاهد افت قیمت ها باشیم. برخی پیش­بینی می­کنند که قیمت گل تا 200 هزار تومان هم کاهش یابد.

البته واضح است که بازار زعفران و بازار گل می­توانند دچار جدایی شده و شکاف قیمتی ایجاد شود.

پیش بینی بالا در حالتی است که میزان تولید طبق پیش بینی غالب مساوی یا اندکی بیشتر از سال گذشته باشد. اما سناریوی دیگر این است که با گذشت زمان سیگنال­هایی از کاهش مجدد تولید برسید. در این حالت وضعیت قیمت گل زعفران و زعفران متفاوت شده و میتواند افزایشی شود.

در خصوص تخمین تولید در سال جاری اینجا بیشتر بخوانید:

تخمین و پیش بینی تولید زعفران در سال 1401

مطالب بیشتر:

اولین اتفاق در سال زراعی جدید؛ منتظر “گل روی گل” در بازار زعفران باشیم؟

یک پیش بینی از تولید زعفران امسال ؛ حدودا 300 تن

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. پینگ بک: رو شدن دست اخلالگران و دلالان بازار زعفران! | دنیای زعفران

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید