• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • تایباد رتبه سوم تولید زعفران در جهان / برداشت زعفران از مزارع تایباد آغاز شد

تایباد رتبه سوم تولید زعفران در جهان / برداشت زعفران از مزارع تایباد آغاز شد

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 4, 1401
  • اخبار

برنامه مدیران تایباد جهت کسب رتبه نخست تولید زعفران در جهان

دنیای زعفران _ به گزارش دنیای زعفران ؛ جواد اعتضادی در گفتگو با رسانه اظهار کرد: شهرستان تایباد با ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران، در حال حاضر رتبه چهارم از نظر سطح زیر کشت و رتبه سوم از نظر تولید را در کشور و جهان در اختیار دارد. پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط نرمال‌تر بارندگی‌ها در سالجاری نسبت به سال گذشته و همچنین توسعه مزارع آرمانی زعفران، تولید در سالجاری بیشتر از سال قبل و به بیش از ۲۰ تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: امیدواریم شرایط آب و هوایی به نحوی پیش رود تا شاهد کاهش تولید این محصول ارزشمند که از آن با عنوان «طلای سرخ» یاد می‌شود، نباشیم؛ زیرا زعفران گیاهی است که به شدت تحت تأثیر بارش و دما است.

رتبه اول تولید زعفران در جهان را کسب خواهیم کرد

وی با اشاره به تغییرات در الگوی کشت، بالارفتن هزینه‌های تولید در سایر محصولات، وابستگی اشتغال شهرستان به کشاورزی و پتانسیل‌های بالقوه منطقه و موضوع مهم کم آبی و توسعه کشت این محصول در سال‌های اخیر گفت: پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی، تایباد رتبه اول تولید زعفران ایران و به تبع جهان را از آن خود کند و این نشان از ظرفیت ویژه کشاورزی و توانمندی کشاورزان تایباد دارد.

زعفران بیش از ده هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است

اعتضادی در تشریح اهمیت اشتغال آفرینی زعفران گفت: این سطح کشت زعفران در شهرستان بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است که نشان از اهمیت بالای آن دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه شهرستان تایباد در حال حاضر صادر کننده پیاز زعفران به سایر نقاط کشور است، اضافه کرد: در حال حاضر دو واحد فرآوری، بسته بندی و صادرات زعفران در شهرستان فعال بوده و فرآیند صدور مجوز جهت ۸و احد دیگر نیز در حال انجام است، همچنین راه اندازی انبار بورس زعفران، تولید مزارع استاندارد تکثیر پیاز زعفران، پیگیری اخذ نشان جغرافیایی زعفران تایباد، برگزاری آموزش‌های تخصصی در خصوص تولید زعفران، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع زعفران از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش بهره وری در رابطه با تولید زعفران بوده است.

پیش بینی نایب رییس شورای ملی از میزان تولید زعفران در سال جاری/ کنایه میری به قرارداد صادرات 200 تن زعفران به قطر

اتحادیه زعفرانکاران افغانستان مدعی شد : در تولید پیاززعفران به خودکفایی رسیده ایم

آغاز فعالیت بازارچه گل زعفران فاروج در خراسان شمالی

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید