• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل
  • >
  • آخر هفته آرام و منفی زعفران در بورس+ آخرین قیمت ها در آتی و اختیارمعامله زعفران

آخر هفته آرام و منفی زعفران در بورس+ آخرین قیمت ها در آتی و اختیارمعامله زعفران

قیمت گواهی و آتی زعفران

آخر هفته آرام و منفی زعفران در بورس

آخرین قیمت ها در آتی و اختیارمعامله زعفران

امروز در حالیکه قیمت آتی زعفران در سررسید تیرماه حدود 40 میلیون تومان است، قیمت در برخی نمادهای گواهی هم افت کرد و به 42 میلیون تومان رسید.

به گزارش دنیای زعفران امروز در گواهی سپرده بورسی کمتر از 85 کیلوگرم زعفران معامله شد که یک عدد بسیار پایین است و نشان از رخوت و رکود معاملات در روز جاری دارد

همزمان با افت ارز، امروز قیمت ها هم نزولی بود و در چندین نماد از محدوده 43 به محدوده 42 بازگشت. اگر افت دلار در تیرماه تداوم یابد، با توجه به قراردادهای متنوع تعریف شده روی زعفران و حجم تعهدات، ممکن است شرایط زعفران بسیار پیچیده شود.

قیمت گواهی و آتی زعفران

البته با توجه به شرایط بازار ارز، بعید است که قیمت ها – بدون توافق- افت شدیدی داشته باشد. از سوی دیگر افزایش صادرات نفت به بیش از یک میلیون بشکه در کنار رشد قابل توجه قیمت، شرایطی را فراهم کرده است که دست دولت در مدیریت بازار ارز باز است و نمی توان انتظار جهش قابل توجه قیمت ارز را نیز داشت.

لذا اگر بازار ارز را خنثی فرض کنیم نبض بازار زعفران همچنان در اختیار شرکت­های خاص زعفرانی و صندوق ها خواهد بود. حجم زیادی از اختیارمعاملات در اول تیرماه سررسید می شود. البته قیمت ها بالاتر از قیمت اعمال است اما به هر حال حجم عرضه می تواند تعیین کننده باشد. وضعیت بازار در هفته اول تیرماه تعیین کننده است و نشان خواهد داد که طراحان بازی اخیر چقدر دقیق عمل کرده اند.

امروز قیمت در بازار آتی زعفران بین 40 تا 46 میلیون تومان بود؛ قیمت سررسید تیر 40.6 ، سررسید شهریور 43.8 و سررسید آبان 46.8 میلیون تومان.

قیمت در بازار اختیار معامله هم به این ترتیب است که اختیار فروش در قیمت 41.5 میلیون تومان با سررسید شهریور با قیمت 550 تومان معامله می شود. اختیار خرید همین سررسید اما حدود 2 هزار تومان است.

درباره معاملات در اختیار معامله زعفران اینجا بیشتر بخوانید: معاملات بی سابقه در اختیارمعامله زعفران ؛27 تن اختیار فروش

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید