تحلیل معاملات زعفران در بورس در شروع پاییز؛ تداوم لرزان صعود

تحلیل معاملات زعفران در بورس در شروع پاییز؛ تداوم لرزان صعود

در حالیکه از روز یک شنبه  دامنه نوسان قیمت در معاملات گواهی سپرده نیز به 5 درصد افزایش یافت، معاملات زعفران در بورس شاهد توقف موقتی روند صعودی در ساعات ابتدایی معاملات بود اما نهایتا هر دوقرارداد فعال گواهی سپرده به حداکثر قیمت رسید. در بازار آتی هم نهایتا قیمت تسویه مثبت شد.


سقف 15 و 20 هزار تومانی برای نگین

رشد محدودِ 1.3 و 0.7 درصدی قیمت تسویه در معاملات یک شنبه، مانع از ان شد که قیمت در سررسید دیماه به 20 و سررسید آبان ماه به 15 هزار تومان به ازای هر گرم برسد. با توجه به محدودیت های ایجادشده در معاملات آتی در روز جاری، مبنی بر افزایش یکباره 100 هزار تومانی وجه تضمین و همچنین مجدودیت در اتخاذ موقعیت های خرید فزاینده، احتمالا باید منتظر شکل گیری یک سقف قیمتی کوتاه مدت در این محدوده باشیم. البته رشد نرخ دلار تا 15 هزار تومان می تواند همچنان محرک بازار آتی زعفران برای رشد قیمتها باشد. باید منتظر نتیجه برهمکنش این نیروها در معاملات روز دوشنبه بود.

 

البته در بازار گواهی سپرده با وجود کاهش قیمتها در برخی ساعات و منفی شدن قیمت، در ساعاتی پایانی معاملات نرخ ها مجددا رشد کرد و تقاضای فزایننده خرید هر دو قرارداد فعال را به صف خرید رساند.

 

تغییر روند موقعیت های باز در دیماه

در حالی که بیش از یک هفته است همزمان با رشد مداوم قیمتها در بازار آتی، موقعیت های باز کاهش می یابد، روز یک شنبه این روند در قرارداد آبان ادامه یافت اما در سررسید دیماه شاهد رشد موقعیت های باز بودیم. موضوعی که می تواند

ارزش معاملات به سقف تاریخی نزدیک شد

سرانجام در اثر بازشدن صفهای خرید، حجم و ارزش معاملات هم رشد قابل توجهی را تجربه کرد. درباره سررسید دیماه ارزش معاملات به سقف تاریخی خود یعنی 200 میلیارد تومان نزدیک شد و در قرارداد شهریور نیز به 96 میلیارد تومان رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید