همزمان با سقوط دلار در بازار؛ بازار طلای سرخ، قرمزپوش شد

همزمان با سقوط دلار در بازار؛

بازار طلای سرخ، قرمزپوش شد

دیروز انواع زعفران در هر دو بازار آتی و گواهی سپرده، متاثر از هیجانات بازار و مخصوصا افت شدید نرخ دلار، کاهشی بود.


نرخ زعفران نگین تحویل دیماه به ازای هر گرم به کمتر از 20 هزار تومان بازگشت و تحویل آبان ماه به 14 هزار تومان رسید.

این واکنش شدید منفی بازار به کاهش نرخ دلار در حالی است که زعفران نسبت به جهش اخیر دلار ( از 14 هزار به 20 هزار تومان) عملا واکنش مثبتی نشان نداده بود و در روزهای اوج گیری دلار، یا معاملات متوقف بود و یا تحت تاثیر محدودیت ها عملا رشدی را ثبت نکرد. با این حال کاهش نرخ دلار، مثل افزایش آن، موجی از هیجانات را به بازار تزریق می کند که قابل تحلیل نیست.

اما از منظر تحلیلی، قیمت های فعلی زعفران، حدود 12 هزار تومان در بازار گواهی سپرده، حدود 50 درصد رشد را نسبت به سال 91 نشان می دهد که با احتساب رشد 120 درصدی ارز نیمایی (که اکنون حدود 8 هزار تومان است) نسبت به سال 91، نشان دهنده قیمت پایین زعفران است. البته این به معنی سیگنال خرید نیست. بلکه باید صبر کرد تا هیجانات بازار بخوابد و بعد از تسلط منطق بر بازار، با تحلیل های منطقی معامله کرد.

اما در روز کاملا قرمز طلای سرخ، تعداد موقعیت های باز، حجم و ارزش معاملات هم تماما نزولی بود. به طور طبیعی کاهش موقعیت های باز در یک روند به منزله سیگنال تغییر روند است اما در روزهای غلبه هیجانات، باید احتیاط کرد.

دیروز بورس کالا یک اطلاعیه مهم هم درباره نحوه اخذ کد معاملاتی قراردادهای مشتقه (آتی، اختیار و …) داشت و مسئولیت احراز صلاحیت متقاضیان را به کارگزاری ها سپرد. موضوعی که می تواند فرآیند اخذ کد معاملاتی را تسهیل کند و بازار را گرمتر از قبل.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید