احتشام: قیمتها حبابی نیست

  • توسط دنیای زعفران
  • آبان 15, 1397
  • اخبار

نظر رئیس شورای ملی زعفران درباره قیمت طلای سرخ

احتشام: قیمتها حبابی نیست

در حالیکه بسیاری دیگر از فعالان صنعت زعفران علاقه مندند، وضعیت بازار زعفران را متلاطم و نرخ ها را غیرواقعی و حبابی توصیف کنند، احتشام، رئیس شورای ملی زعفران می گوید که نرخ های فعلی با توجه به رشد نرخ ارز حبابی نیست. گفتنی است برخی فعالان صنعت علاقه مندند حتی با وجود جهش نرخ ارز زعفران را با همان نرخ های قبلی از کشاورزان بخرند و با هزینه کمتر بازاریابی و همچنین حاشیه سود بیشتر صادر کنند. به همین خاطر فضاسازی گسترده ای به خاطر رشد قیمت زعفران (پوشال) به محدوده 10 میلیون تومان اننجام دادند. اما احتشام نظر نسبتا متفاوت و منصفانه تری دارد.


محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون تومان است.  احتشام با اشاره به اینکه دو عامل تولید و نوسان نرخ ارز تعیین کننده قیمت زعفران در بازار است، بیان کرد: هم اکنون در ابتدای فصل برداشت زعفران هستیم و به سبب بارندگی های اخیر، برداشت در بسیاری از مناطق گرمسیری آغاز نشده است که بتوان پیش بینی دقیقی راجع به تولید زعفران داشت.

قیمت حباب ندارد، جهاد کشاورزی قیمت پایه اعلام کند

رئیس شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنونی زعفران حباب دارد، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت زعفران حباب ندارد.، اما با این حال از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده ایم که قیمت پایه ای برای انواع زعفران مشخص کند تا براساس آن بتوان گفت که نرخ زعفران حباب دارد یا خیر؟ وی ادامه داد: علیرغم آنکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم اما به دلیل ضعف مدیریت بازار تعیین کننده قیمت محصول نیستیم چرا که هم اکنون عمده زعفران توسط  کارت های یکبار مصرف به بازارهای هدف صادر می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید