بازگشت تعاون روستایی به گواهی سپرده با نگین 9808

بازگشت تعاون روستایی به گواهی سپرده با نگین 9808

شروع معاملات زعف 9808 پ8، از 18 دیماه

اتحادیه تعاونی های روستایی خراسان رضوی که در سال 96، اولین گواهی سپرده های زعفران را راهی بورس کالا کرده بود، بعد از یک دوره غیبت، دوباره با نماد زعفران نگین وارد بازار می شود.


به گزارش دنیای زعفران، این نماد روز سه شنبه درج شد و امروز چهارشنبه نیز اطلاعیه آن روی خروجی بورس کالا قرار گرفت. این نماد از 18 دیماه قابل معامله خواهد بود و معاملات تا بهمن ماه سال 1398 ادامه خواهد یافت. نماد این قرارداد جدید هم زعف 9808 پ 8 است. زعف، اشاره به زعفران دارد، 9808 زمان اتمام قرارداد و بسته شدن نماد است و پ8 نیز به قراردادهای زعفران نگین تعاون روستایی اشاره دارد.

نکته مهم این است که این نماد به عنوان مبنای تحویل قراردادهای آتی نگین از جمله نگین بهمن 97 نیز قابل استفاده خواهد بود. یعنی افراد دارای موقعیت فروش بسته نشده در قرارداد آتی بهمن 97 می توانند با خرید این محصول در بازار گواهی سپرده، تعهد فروش خود در بازار آتی را اجرایی کنند.

گفتنی است اولین نمادهای گواهی سپرده زعفران در نیمه دوم سال 96 توسط این نهاد گشایش یافت اما بعد از مدتی شرکت زرین زعفران مشرق زمین نیز وارد این فرآیند شد. بعد از بسته شدن نماد زعفرانن نگین این اتحادیه در آباانن امسال به مدت 2 ماه، نماد فعالی از اتحادیه تعاون روستایی در بورس وجود نداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید