میری تحلیل کرد: احتمال رشد قیمت طلای سرخ با رشد تقاضای خارجی

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 8, 1397
  • اخبار

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به ثابت بودن قیمت ها در بازار

احتمال رشد قیمت طلای سرخ با رشد تقاضای خارجی

نایب رئیس شواری ملی زعفران، ضمن تاکید بر اینکه طی 25 روز گذشته بازار زعفران بدون نوسان بوده است می گوید که با افزایش تقاضای خارجی و افزایش صادرات، احتمال رشد قیمتها وجود دارد. گفتننی است طی سال جاری با رشد شدید نرخ ارز، قیمت تمام شده دلاری زعفران برای مشتریان خارجی کاهش یافته و احتمال رشد تقاضای خارجی بالاست.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به اینکه قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضاست، تصریح کرد: البته با افزایش صادرات، احتمال رشد قیمت طلای سرخ دور از انتظار نیست. غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. وی با اشاره به اینکه طی ۲۵ روز اخیر بازار زعفران کمترین نوسان را در بازار داشته است، افزود: تعادل میان عرضه و تقاضا دلیل اصلی ثبات قیمت در بازار زعفران به شمار می‌رود.

انتقاد مجدد از محدودیت های ارزی

میری با اشاره به اینکه امکان پیش بینی صادرات زعفران در ماه های آتی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط و قوانین سخت گیرانه صادرات مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، نمی توان چشم انداز روشنی به صادرات داشت. نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود تلاش صادرکنندگان مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما،همچنان این امکان وجود ندارد. این در حالی است که مسئولان دولتی به صادرکنندگان هشدار داده اند که اگر ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما بازنگردانند، با آنها برخورد جدی خواهد داشت.

احتمال رشد قاچاق به خاطر سخت گیری های ارزی

وی نسبت به قاچاق زعفران هشدار داد و  گفت: با توجه به شرایط سخت گیرانه صادرات، صادرکنندگان راهی جز قاچاق یا استفاده از کارت های یکبار مصرف ندارند چرا که صادرکننده، واردکننده نیست و تخصص لازم در این زمینه را ندارد و نمی تواند به امر واردات بپردازد یا ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما بازگرداند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به اینکه قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضاست، تصریح کرد: البته با افزایش صادرات، احتمال رشد قیمت طلای سرخ دور از انتظار نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید