روند معکوس پوشال نقد و سپرده در روز معاملات سنگین در نگین زرین

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 2, 1398
  • تحلیل ها

تحلیل کوتاه مدتی بازار زعفران در روزهای زوج/ دوشنبه 2 اردیبهشت 98

روند معکوس پوشال نقد و سپرده در روز معاملات سنگین در نگین زرین

امروز در بازار نقد دوباره شاهد رشد قیمت ها بودیم. پوشال حدود 2 و نگین کمتر از یک درصد. در بورس هم همه نمادها مثبت بود به جز گواهی سپرده پوشال که طی روزهای قبل با معاملات کم حجم در محدوده مثبت از قیمت بازار فاصله گرفته بود. این نماد یعنی پوشال زرین 9808 امروز فقط حدود 340 گرم معامله شد و حدود 2 درصد هم منفی خورد تا نرخش به نرخ بازار نزدیک شود.

اما در سوی دیگر، پوشال گواهی سپرده مربوط به انبار زرین، حدود 150 کیلوگرم معامله شد و با 0.7 درصد رشد به 12 میلیون و 300 هزار تومان رسید. پیشتر فقط 4 بار حجم معاملات در این سطح و یا بیشتر بوده است. به نظر می رسد عقب ماندن قیمت بورس از بازار نقد باعث افزایش تمایل به خرید شده است. در این نماد پیشتر رکورد 218 کیلوگرم معامله در 19 اسفند گذشته ثبت شده بود که قیمت بورس در کمترین مقدار به محدوده 11.5 افت کرده بود. 4 و 11 اسفند گذشته نیز رکورد 179 و 240 کیلویی در یک روز ثبت شده بود. همچنین 27 و 29 بهمن 97 هم در روزهای پرتلاطم بازار که قیمتها به یکباره افت کرد و دوباره احیا شد رکورد معاملات در محدوده 179 و 173 کیلو ثبت شده بود.

اخبار بازار و صنعت

اطلاعیه جدیدی از سوی ناظر بازار منتشر نشده است.

وضعیت بازار نقد هم نشان از رشد قیمتها مخصوصا در انواع ارزان تر زعفران دارد. حداکثر قیمت نقد همچنان 14 میلیون تومان برای بهترین نوع نگین است اما حداقل قیمت برای پوشال ضعیف به حدود 9 میلیون تومان رسیده است.

آربیتراژ

رشد بیشتر نرخ ها در بازار آتی نسبت به گواهی سپرده، سود آربیتراژ را رشد داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید