• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل ها
  • >
  • تحلیل کوتاه مدتی/ رشد آتی، دودلی گواهی و نخستین اصلاح جدی بازار نقد پس از مدتها رشد

تحلیل کوتاه مدتی/ رشد آتی، دودلی گواهی و نخستین اصلاح جدی بازار نقد پس از مدتها رشد

  • توسط دنیای زعفران
  • اردیبهشت 29, 1398
  • تحلیل ها

تحلیل کوتاه مدتی بازار در روزهای زوج/ شنبه 28 اردیبهشت

رشد یکدست و کوتاه مدتی بازار آتی ، دودلی گواهی بین آتی و نقد

امروز، شننبه در حالی بازار نقد کمی افت کرد، همه نمادهای اتی بین 2.7 تا 4.6 درصد رشد کردند. در حالیکه ننمادهای گواهی سپرده نوسانی بودند و بین دو بازار سردرگم؛ نهایی برخی رشد کردند و برخی افت.

در بازار آتی در کنار رشد قیمت ها، موقعیت های باز فقط در قراردادهایی که سررسید نزدیک دارند افت کرد و حقوقی ها باز هم خرید خالص داشتند. البته با حجم بسیار کمتر از روز پنج شنبه. با توجه به فرم معاملات به نظر نمی رسد این رشد بلندمدتی و شروع یک روند باشد. مگر آنکه بازار دارایی پایه تحریک شود.

امروز 2 نماد گواهی سپرده رشد کردند و 3 تای دیگر افت کردند؛ نوسانات بازار هم زیاد بود. به نظر می رسد گواهی سپرده که خود نوعی بازار نقد اما در بورس است بین افت قیمت ها در بازار نقد سنتی و رشد در بازار آتی، سرگردان بود. البته حجم معاملات باز هم به شدت رشد کرد و به حدود 390 کیلوگرم زعفران به ارزش 5.7 میلیارد تومان رسید.

اصلاح بازار نقد بعد از دو موج صعودی

بازدهی زعفران در 5 ماه اخیر

بازار نقد بعد از حدودا 4 ماه صعودی روز شنبه یک منفی جدی خورد. رشد قیمتی متوسط قیمت دو نوع معروف زعفران در نمودار فوق پیداست؛ نگین 25 و پوشال 54 درصد در 4 ماه رشد کرده اند. بر این اساس برخی می گویند که نگین جامانده و آماده رشد است. اما چنانچه دنیای زعفران در همان زمستان 97 هم تحلیل کرد، نگین حباب قیمتی داشت و این حباب با رشد بیشتر پوشال تا حدود مناسبی تخلیه شد. اکنون اگر بنا بر رشد بازار باشد هر دو نوع با هم رشد خواهند کرد.

این رشد در اثر و موج صعودی (کاهش عرضه ابتدای سال و افزایش تقاضای ماه مبارک رمضان) رخ داد و اکنون بازار برای رشد بیشتر، منتظر یک محرک دیگر است. برخی رشد بورس و برخی عقب ماندگی دلاری زعفران و برخی نیز رشد میل به صادرات و رکوردشکنی آمار صادرات را محرک سوم می دانند. این موارد را در جدول پیشنگر خرداد تحلیل خواهیم کرد.

جداول و نمودارهای بعدی وضعیت تغییرات نرخ پوشال و نگین در بازارهای مختلف و همچنین، وضعیت سود آربیتراز بین بازارها را نشان میدهد.

قیمت نگین
قیمت پوشال
خلاصه قیمت ها
سود آربیتراز برای اعمال در معاملات روز یک شنبه؛ با رشد آتی و درجای گواهی سپرده، محدوده سود آربیتراژ مجددا رشد کرد
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید