حجم خرید زعفران به 60 تن رسید/ واریز پول کشاورزان به 50 درصد

  • توسط دنیای زعفران
  • آذر 27, 1398
  • اخبار
زعفران خریداری شده توسط تعاون روستایی- نحوه واگذاری 50 تن زعفران - خرید حمایتی زعفران در خراسان

حجم خرید زعفران به 60 تن رسید

واریز شدن بخشی از پول زعفران کاران در طرح خرید حمایتی

در حالیکه طبق اخرین اعلام، میزان خرید زعفران به صورت حمایتی در سال جاری به 60 تن رسیده است، اعلام شده است که مبلغی نزدیک به 50 درصد از وجه  خرید حمایتی زعفران به حساب کشاورزان واریز شده است.

طرح خرید حمایتی از 10 آبان ماه غاز و تا انتهای آذر ادامه خواهد داشت. به هنگم دریافت هیچ قولی درباره زمان واریز مبالغ داده نشده بود. پیشتر فقط 4 درصد مبالغ پرداخت شده بود. اینجا بیشتر بخوانید:

مرحله اول مطالبات زعفران کاران پرداخت شد؛ فقط ۴ درصد!

به گزارش  صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت : ۵۰ درصد مبالغ خرید حمایتی به کشاورزان این استان پرداخت شد. ایرج ناصری‌مقدم افزود : در این راستا  ۷۷۵ میلیارد ریال به حساب کشاورزانی که زعفران خود را در قالب خرید حمایتی تحویل داده‌اند، واریز شده است.

وی بیان کرد : تمامی محموله‌های زعفران دریافتی از کشاورزان در قالب خرید موقت پس از انجام آزمایش‌های لازم و تعیین میزان خلوص وارد مرحله خرید نهایی می‌شود. مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت : از زمان آغاز خرید حمایتی تاکنون در مجموع ۵۵ تن زعفران در این استان از کشاورزان تحویل گرفته و ۲۷ تن تاکنون وارد مرحله خرید نهایی شده است.

ناصری افزود : در فاصله خرید موقت تا خرید نهایی، تمامی محصول توسط دولت بیمه شده و طبق قرارداد با ۱۶ آزمایشگاه مرجع جواب نمونه‌های زعفران ارسالی در ۵۲ ساعت اعلام می‌شود. وی گفت: اعلام اطلاعات ناقص از جمله کدملی و شماره تماس از سوی کشاورزان موجب می شود روند نهایی شدن چک لیست‌ها طولانی شود و خرید حمایتی زعفران تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی، سال گذشته ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت از آن به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید