• صفحه خانگی
  • >
  • تحلیل
  • >
  • با افزایش قیمت نگین بورسی تمایل صادرکنندگان به خرید کاهش می یابد!

با افزایش قیمت نگین بورسی تمایل صادرکنندگان به خرید کاهش می یابد!

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 7, 1398
  • تحلیل

در گفتگو با مهندس صباغ زاده قیمت زعفران و نوسان های اخیر در بورس و بازارنقد مورد بررسی قرار گرفت

در گفتگوی دنیای زعفران با مهندس رسول صباغ زاده ، یکی از صادرکنندگان سرشناس زعفران ، موضوعات مختلفی از قیمت زعفران تا وضعیت صادرات زعفران مطرح شد.چکیده ی این گفتگو را مطالعه فرمایید.

مهندس صباغ زاده کیفیت نگین بورسی در نمادهای تعاون روستایی و زرین را در قیمت های فعلی مناسب می داند و همین موضوع را در افزایش تقاضا موثر می داند.ایشان نیز بخشی از موضوع رو به عملکرد سفته بازان منتسب می کند اما علت اصلی را اقتصادی می داند. البته ایشان تاکید می کند که در صورت ادامه روند افزایشی قیمت نگین بورسی ، تمایل صادرکنندگان فعال در بورس برای خرید کاهش خواهد یافت.ایشان همچنین ، بخشی از افزایش قیمت در بورس را ناشی از خبر منتشر شده در خصوص مشارکت بانک توسعه تعاون با یکی از شرکت ها در خرید زعفران می داند و معتقد است که اثر روانی این همکاری موجب افزایش تقاضا شد.

جناب صباغ زاده براین اعتقاد است که بهمن ماه می تواند بیشترین تقاضا را در تمام سال ثبت نماید.شرکت های خارجی ، به طور خاص اروپایی ها ، تمایل دارند که در ژانویه تقاضاهای خویش را تامین نمایند و بدین جهت ، عملا پس از بهمن ، تقاضا از جانب اروپاییان به شدت کاهش می یابد.در واقع ، این رفتار شرکت های اروپایی در کنار نزدیک شدن به نوروز تقاضا در ابعاد داخلی و خارجی را به اوج می رساند و بدین طریق می تواند موجب ثبت نرخ های بالا شود. علاوه بر این، از نظر ایشان ، باید عملکرد تعاونی را نیز مدنظر قرار داد ؛ تعاونی روستایی بعد از نوروز محصولات خریداری شده را عرضه می کند و بدین ترتیب با افزایش عرضه مواجه خواهیم بود.با در نظر گرفتن تمام عناصر مزبور ، شاید شاهد افزایش قیمت در هفته های پیش رو به طور میانگین از حداقل 4 تا حداکثر 8 درصد باشیم.

ایشان نیز همانند جناب بایسته وضعیت صادرات زعفران را مانند هفته های پیش از این می داند و معتقد است که تقاضا از جانب شرکتهای خارجی هیچ تفاوتی نکرده است.

ایشان در ادامه، عرضه زعفران به بازار نقدی در هفته اخیر تفاوت معناداری نکرده است و همچنان زعفران عرضه شده به بازار، تکافوی تقاضای موجود را می کند.

*ضمن سپاس از مهندس صباغ زاده ، گفتگو حاوی نظرات شخصی ایشان می باشد.

برای مطالعه بیشتر تحلیل های منتشرشده در دنیای زعفران در خصوص وضعیت قیمت و صادرات زعفران ، این گفتگو را مطالعه فرمایید.

تحلیل تکنیکال اخیر دنیای زعفران در خصوص قیمت را نیز در این لینک مطالعه فرمایید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید