۲۰ میلیارد تومان؛ طلب زعفران کاران خراسان جنوبی از دولت

  • توسط دنیای زعفران
  • بهمن 3, 1398
  • اخبار

روزنامه خراسان جنوبی امروز تیتر اصلی خود را به موضوع مطالبات زعفرانکاران از دولت اختصاص داده است و با رییس تعاونی روستایی این استان مصاحبه کرده است؛ مصاحبه ای که البته به صورت صریح برخی از ابهامات در خصوص نحوه ی پرداخت مطالبات را در مرحله نخست رفع کرده است.

بنا بر اظهارات رییس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی، کشاورزان این استان در فرایند خرید تضمینی زعفران دوهزار و هشتصد کیلو زعفران را به نهادهای مربوطه تحویل دادند که البته پس از انجام آزمایشات بخشی از این محصول مورد پذیرش واقع نشد و لذا، دو هزار و پانصد کیلو به صورت قطعی توسط تعاونی خریداری شد که هزینه خرید این مقدار 25 میلیارد تومان می باشد.از مجموع این مبلغ، تنها 5 میلیارد تومان آنهم صرفا برای 600 کیلو به بهره برداران پرداخت شده است و 20 میلیارد تومان همچنان باقی مانده است.

به نظر می رسد، اظهارات ایشان اعتراضات اخیر کشاورزان در خراسان را تایید می کند.تعداد زیادی از کشاورزان در مدت اخیر مکرر در تماس با دنیای زعفران نسبت به عدم پرداخت هیچگونه مبلغی بابت فروش محصول خود به تعاونی روستایی گله مند می باشند و خواهان انعکاس اعتراضات خویش بوده اند.اطهارات اخیر ایشان موید آنست که بیش از 70 درصد زعفرانکاران طرف معامله با تعاونی روستایی هیچگونه مبلغی را دریافت نکرده اند و مبالغ پرداخت شده صرفا به 600 کیلو تعلق گرفته و پرداخت شده است.شایسته خواهد بود که ایشان و سایر همکاران شان در مصاحبه های پی در پی خود به این ابهام پرسش دهند که چرا پرداخت ها در مرحله نخست ، همان 5 میلیارد تومان ، اینقدر بی نظم و غیراصولی انجام گرفته است و صرفا به 600 کیلو تعلق گرفته است و سایر کشاورزان در مرحله نخست هیچ وجهی را دریافت نکرده اند؟ آیا نمی شد تخصیص این مبلغ به شکل عادلانه تری انجام می گرفت تا مرهم کوچکی می بود بر دردهای پرشمار تمامی این قشر شریف و محترم ؟

ایشان در انتهای مصاحبه خود همانند سایر مقامات ذی ربط اظهار امیدواری کرده اند که تا قبل از پایان سال باقیمانده مطالبات زعفرانکاران پرداخت خواهد شد ؛ ما نیز امیدواریم این چنین شود! / خراسان جنوبی

قبلی «
بعدی »

داده ها

یادداشت ها

بخش آموزشی دنیای زعفران

ارتباط با ما

قیمت روز زعفران زعفران در بورس

بنر قیمت روز زعفران – بازار نقدی

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید